نتیجه تقابل این دو نیرو در روز سوم هفته، قرارگیری دلار روی قیمت ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان حدود ساعت ۴ بعدازظهر بود. این قیمت ۱۰۰ تومان بالاتر از روز یکشنبه بود. دلار روز یکشنبه نیز ۲۵۰ تومان افزایش قیمت را ثبت کرده بود. به گفته فعالان، حمایت خریداران از قیمت دلار زیر مرز ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان موجب شده است که انتظارات کاهشی در بازار کم‌رنگ‌تر شود و برخی از نوسان‌گیران این جو را در بازار برجسته کنند که قیمت دلار در کف قرار گرفته است. با این وجود، عرضه بازارساز هم چنان در سطحی قرار دارد که مانع از ورود دلار به کانال بالاتر شده است و از سوی دیگر دامنه نوسانات را نیز کاهش داده است. در روزی که دلار افزایش جزئی را تجربه کرد، سکه تمام بهار آزادی با ۸۰ هزار تومان افزایش به مرز ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. افزایش سکه در شرایطی رقم خورد که بهای اونس در ساعات ابتدایی دیروز در مسیر نزولی قرار گرفته بود. به گفته فعالان، میزان عرضه در بازار سکه به اندازه بازار ارز بالا نیست و زمانی که تقاضا وارد بازار فلز گرانبهای داخلی می‌شود، قیمت افزایش بیشتری را تجربه می‌کند. در کنار این، معامله‌گران سنتی به جای خرید و فروش دلار، ترجیح می‌دهند در بازار سکه و طلا فعالیت کنند.

به گفته فعالان، روز دوشنبه معامله‌گران قصد داشتند قیمت دلار را از مرز ۱۱ هزار تومانی عبور دهند، ولی عوامل بنیادی بازار با این خواست همراهی نکردند. به‌عنوان مثال، نرخ متغیر درهم در این روز زیر مرز ۳ هزار تومانی ماند تا خریداران ارز در بازار داخلی کمی از موضع خود عقب‌نشینی کنند. نرخ حواله درهم و دلار با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و افزایش یکی منجر به رشد دیگری می‌شود. این موضوع موجب می‌شود که نوسانات حواله درهم در بازار داخلی به دقت رصد شود. به گفته برخی فعالان ارزی، دیروز نرخ درهم  در محدوده ۲هزارو۹۶۰ تومان نوسان کرد. دیروز قیمت دلار در شهرهای مرزی نیز زیر ۱۱ هزار تومان باقی ماند تا از این ناحیه نیز قیمت دلار تحریک نشود. هر گاه ارزش دلار در شهرهای مرزی بالاتر از بازار داخلی باشد، دلار از کشور خارج و به آن سوی آب‌ها می‌رود. امری که موجب می‌شود حجم ارز در بازار داخلی کمتر شود و قیمت در مسیر صعودی قرار بگیرد. با این حال، روز دوشنبه چنین اتفاقی رخ نداد و ارزش دلار در بازارهای همسایه چندان اختلافی با بازار داخلی نداشت.

در حالی که قیمت دلار در روزهای اخیر نوسان چندانی نداشته است، برخی از افراد و فعالان عنوان کرده‌اند که خرید و فروش ارز در بازار سخت‌تر شده است. به گزارش «ایسنا» پس از تغییرات ناگهانی در قیمت ارز از اوایل امسال، در اغلب روزها صرافی‌ها کمتر اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند و بسته به شرایط نرخ ارز، معمولا مراجعه‌کنندگان این جمله را از صرافان می‌شنوند که خرید یا فروش یا خرید و فروش ارز نداریم. طبق گفته یکی از مراجعه‌کنندگان به بازار ارز، برای فروش ۲۰۰۰ یورو به بازار مراجعه کرده و این در حالی است که نتوانسته ارز خود را به هیچ‌یک از صرافی‌ها بفروشد.

به گفته وی، صرافی‌ها در پاسخ به چرایی عدم خرید ارز از مشتریان می‌گویند «امروز دیگر نمی‌توانند ارز خریداری شده را بفروشند و سقف ۱۰۰ میلیون تومانی انتقال وجه آنها نیز پر شده است.» پیش‌تر کامران سلطانی‌زاده، سخنگوی کانون صرافان ایرانیان درباره تلاش بانک مرکزی برای خرید ارز صادرکنندگان توسط بانک‌ها، اظهار کرده بود که در حال حاضر، صراف‌ها به‌دلیل اینکه نمی‌توانند ارز را بفروشند، خرید چندانی هم نمی‌کنند. سلطانی‌زاده با اشاره به ایجاد محدودیت برای فروش ارز توسط صرافی‌ها، اظهار کرد که ایجاد محدودیت فروش ارز برای صرافی‌ها سبب می‌شود تا بار دیگر معاملات زیرزمینی و غیرشفاف رونق گیرد که این موضوع به صلاح اقتصاد شفاف کشور نیست.