به گزارش روابط عمومی بیمه اتکایی امین، دیدار مدیرعامل بیمه اتکایی امین با مدیران صنعت بیمه در کشور سوریه به دعوت شرکت بیمه اتکایی Arabunion و با هماهنگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۴ دی‌ماه ۱۳۹۷ صورت گرفت. طی مذاکره و گفت‌وگوی سیدمصطفی کیائی، مدیرعامل بیمه اتکایی امین با دکتر عزیز ساکر رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی عرب ری به‌عنوان تنها شرکت بیمه اتکایی سوریه و مدیر بانک و بیمه اسلامی، عملکرد فنی بیمه اتکایی امین و شرکت اتکایی عرب ری بررسی و مقرر شد دو طرف همکاری‌های خود در زمینه قراردادهای اتکایی و پیشنهاد مالی بیمه‌ای اختیاری را آغاز کنند.

در راستای اقدامات عملیاتی جهت آغاز همکاری‌های بیمه‌ای دو کشور دومین جلسه بیمه اتکایی امین با مدیر مالی شرکت Arabunion برگزار و درخصوص نحوه پرداخت حق بیمه و خسارت با همکاری بانک‌های ایرانی و سوری مذاکرات لازم انجام شد.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین در سومین جلسه با ایاز زهرا، مدیرعامل شرکت بیمه سوریه که ۷۵ درصد بازار بیمه مستقیم سوریه را در اختیار دارد، دیدار و گفت‌وگو داشت.طی این دیدار مدیرعامل شرکت بیمه سوریه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه این کشور گزارشی از نحوه عملکرد شرکت متبوع خود ارائه کرد و در نهایت پیشنهاد همکاری دو شرکت بیمه اتکایی امین و شرکت بیمه سوریه در قالب قراردادهای اتکایی و اختیاری مطرح شد، توضیح اینکه شرکت بیمه سوریه اجازه قبولی اتکایی را ندارد.

همچنین دیدار دیگری نیز از سوی مدیرعامل بیمه اتکایی امین با مهندس سامرالثمین، مدیرعامل کمیسیون نظارت بر بیمه‌های سوریه صورت گرفت و در این جلسه مهندس سامر گزارشی از نحوه نظارت بر شرکت‌های بیمه سوری که متشکل از ۱۲ شرکت مستقیم خصوصی و یک شرکت بیمه مستقیم دولتی است، ارائه کرد که طی این مذاکرات تجارب نهاد نظارت بیمه‌ای در ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت بیمه اتکایی امین با هدایت بیمه مرکزی و با هدف کمک به ارتقای بیمه‌های اتکایی در کشور سوریه برای بازسازی و توسعه این کشور به برگزاری این دیدارها مبادرت ورزید. بررسی عملکرد صنعت بیمه سوریه نشان می‌دهد، ضریب خسارت بیمه در این کشور زیر ۵۰ درصد است، تعداد کشته‌شدگان حوادث اتومبیل در سوریه در سال ۲۰۱۷ تنها حدود ۱۰۰ نفر بوده است و حق بیمه ۲۰ دلار است. در این راستا، بررسی عملکرد فنی و مانده عملیات بیمه در این کشور بیانگر آن است که مراودات بیمه‌ای با سوریه در عین اینکه منجر به ارتقای صنعت بیمه این کشور می‌شود، برای صنعت بیمه ایران نیز سودآور خواهد بود.