محمدکاظم چقازردی که در نشست مشترک معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با مدیران ارشد بانک سپه سخن می‌گفت ضمن اعلام این خبر افزود: تحقق این موفقیت مهم نقش بسزایی در تعادل منابع و مصارف، استحکام موقعیت مالی و افزایش توان اعتبار‌دهی بانک سپه برای اجرای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور خواهد داشت.

چقازردی جذب حداکثری منابع با رعایت مقررات بانک مرکزی و تخصیص آن به واحدهای تولیدی را از برنامه‌های اولویت‌دار بانک سپه خواند و گفت: این بانک با تکیه‌بر منابع خود طی چند سال اخیر نقش انکارناپذیری برای تسهیل اجرای سیاست‌های بانک مرکزی در بازار پولی کشور و همچنین کمک به رونق تولید و اشتغال داشته است. وی افزود: در ۱۰ ماهه سال‌جاری اهداف تعیین‌شده در جذب منابع به‌ویژه در حوزه سپرده‌های قرض‌الحسنه ۱۰۰ درصد محقق شده است. رئیس هیات‌مدیره بانک سپه از افزایش ۱۳۶ درصدی درآمدهای غیرمشاع بانک سپه در ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین مدت صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی در نخستین بانک ایرانی بیش از ۹۲ درصد رشد نشان می‌دهد. وی ضمن تاکید بر مدیریت هزینه‌ها در بانک تصریح کرد: این بانک برای ایجاد توازن در درآمدها و هزینه‌ها بیش از ۱۰۰ شعبه ناکارآمد خود را طی دو سال اخیر ادغام کرد و اهداف تدوین‌شده بانک سپه در این حوزه به‌طور کامل محقق شده است.

در ادامه این نشست مشترک معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران ارشد بانک سپه ضمن تبریک کسب موفقیت این بانک در جذب سپرده‌ها و افزایش منابع سپرده‌ای به بیش از ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال به تشریح و تبیین شرایط نظام بانکی و وضعیت شاخص‌های عملکردی بانک سپه پرداخت. دکتر عباس معمارنژاد ضمن تاکید بر ضرورت تقویت نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها، تصریح کرد: تمام ارکان بانک‌ها باید به کاهش این نسبت حساسیت پیدا کنند و با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف از بروز زیان‌های انباشته و کاهش حقوق صاحبان سهام جلوگیری کنند.