اتحادیه طلا: ریچارد وولف، پروفسور اقتصاد، معتقد است افزایش ناتوانی در پرداخت اقساط وام‌ خودرو در آمریکا نشان‌دهنده این است که قشر متوسط این کشور با یک مشکل اقتصادی جدی روبه‌رو شده است. وولف می‌گوید قشر متوسط آمریکا در حال قربانی کردن و چشم‌پوشی از نیازهای اساسی زندگی خود است. آخرین آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی فدرال ایالت نیویورک آمریکا نشان می‌دهد تعداد افرادی که قسط وام خودروی آنها در آمریکا بیش از ۳ ماه عقب افتاده است با رسیدن به رقم ۷ میلیون رکورد زده است.

این رقم حتی از میزان سال ۲۰۱۰ که جهان و به‌خصوص اقتصاد آمریکا درگیر یک بحران بزرگ اقتصادی بود، نیز یک میلیون نفر بیشتر است. وولف، بنیان‌گذار موسسه «دموکراسی در محیط کار» معتقد است اقشار ثروتمند آمریکا پیشرفت اقتصادی خوبی داشته‌اند، اما قشر غالب آمریکا شرایط خوبی ندارند و شما شاهد نتیجه اوضاع بد آنها هستید. این کارشناس اقتصادی می‌گوید حتی اگر این قشر بتوانند کار پیدا کنند درآمد آنها کم و امنیت شغلی آنها پایین خواهدبود و مزایای کمتری به آنها تعلق می‌گیرد. به گفته این پروفسور اقتصاد، اگر مشکل عدم‌پرداخت اقساط وام خودروها بود، فقط یک مشکل وجود داشت اما ما شاهد این مساله در همه جا هستیم. وی افزود: قشر متوسط آمریکا در یک مشکل بسیار جدی اقتصادی گیر کرده و شاهد بدتر شدن اوضاع اقتصادی خواهیم بود. این تحلیلگر اقتصادی می‌گوید خودرو یکی از اصلی‌ترین نیازهای روزمره مردم آمریکا محسوب می‌شود و آنها از خرید گرفته تا رفتن به سر کار و رساندن کودکان به مدرسه به خودرو وابسته هستند. اینکه مردم نمی‌توانند قسط وام خودروهای خود به عنوان یک نیاز ضروری را پرداخت کنند نشان ‌می‌دهد که آنها در حال صرف نظر کردن از دیگر نیاز‌های اساسی خود نظیر مراجعه به پزشک و... هستند.

  عقب‌نشینی از اوراق مبتنی‌بر دلار

وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی اعلام کرد حجم اوراق قرضه فروخته شده توسط اتباع خارجی در ماه دسامبر به ۳۵/ ۷۷ میلیارد دلار رسیده است که رقم بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود. از زمان انتشار آمار مربوط به خرید و فروش اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۱۹۷۸، چنین حجمی هرگز مشاهده نشده بود. با این حال طبق آمارهای منتشرشده، پس از ۶ ماه کاهش متوالی، حجم اوراق قرضه در اختیار چین در ماه دسامبر برای نخستین بار افزایش یافته است و از ۱۲۱/ ۱ تریلیون دلار در ماه قبل به ۱۲۳/ ۱ تریلیون دلار در ماه دسامبر رسیده است. اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولا ۱۰ ساله است. بهره این اوراق دو مرتبه در هر سال پرداخت می‌شود. چین و ژاپن در حال حاضر بزرگ‌ترین دارندگان این اوراق هستند. میزان اوراق در اختیار ژاپن با ۴۷ میلیارد دلار کاهش به ۰۴/ ۱ تریلیون دلار رسیده است. توکیو از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۱۶ درصد اوراق قرضه در اختیار خود را به فروش رسانده است. روسیه دیگر کشوری است که به سرعت در حال کاهش حجم اوراق در اختیار خود است؛ به‌گونه‌ای‌که حجم این اوراق با ۸۵ درصد کاهش در مقایسه با ژانویه ۲۰۱۸ به ۸/ ۱۲ میلیارد دلار در ماه نوامبر کاهش یافته است.