۱- دینار کویت: به‌دلیل صادرات بالای نفت کویت و انباشت سرمایه، ارزش دینار کویت در برابر دلار بیش از هر ارز دیگری در جهان است؛ به‌گونه‌ای که هر دینار کویت بیش از ۲۹/ ۳ دلار قیمت دارد.

۲- دینار بحرین: یک کشور دیگر در حاشیه خلیج فارس که جمعیت آن به زحمت از یک میلیون نفر فراتر می‌رود. با این حال هر دینار بحرین به ازای ۶۵/ ۲ دلار معامله می‌شود.

۳- ریال عمان: کشوری در همسایگی عربستان و یمن که ساکنانش از رفاه بالایی برخوردار هستند. هر ریال عمانی در بازارهای جهانی بیش از ۶/ ۲ دلار قیمت دارد.

۴- دینار اردن: هر چند با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب اردن توضیح اینکه چرا ارزش پول ملی آنها تا این حد بالاست کاری دشواری خواهد بود، اما هر دینار اردنی به ازای ۴۱/ ۱ دلار مبادله می‌شود.

۵- پوند انگلیس: قدرتمندترین ارز اروپایی و سومین ارز پرمبادله در سطح جهان که با وجود کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سالیان اخیر و برگزیت، کماکان از ارزش بالایی برخوردار است و هر پوند حدود ۳/ ۱ دلار قیمت دارد.

۶- دلار جزایر کایمن: قطعا دیدن نام چنین کشوری در چنین جایگاهی شما را متعجب خواهد کرد، اما این جزیره به لطف سیاست‌های مالیاتی مناسب خود سرمایه خارجی زیادی را جذب کرده است و به‌دلیل ورود مقادیر عظیم ارز خارجی، ارزش دلار این جزیره بالا است به‌گونه‌ای که هر دلار جزیره کایمن به ازای ۲/ ۱ دلار آمریکا مبادله می‌شود!

۷- یورو: یورو به‌عنوان دومین ارز پر مبادله جهان شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر، سهم آن از ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان رو به افزایش است. هر یورو حدودا ۱۳/ ۱ دلار قیمت دارد.