احمدرضا ایرجی زاده، رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین با اشاره به نقشی که پلت فرم ایران زمین بوم می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار کرد: بنیان بانکداری دیجیتال روی تجربه مشتری استوار است. پیش از این تجربه مشتری توسط خود بانک‌ها توسعه داده می‌شد، اما در حال حاضر این امر توسط فین تک‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی این بانک، ایرجی‌زاده افزود: این شرکت‌ها خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌کنند که ممکن است بانک‌ها با توجه به محدودیت‌های ساختاری، نتوانند به آن حوزه ورود پیدا کنند یا این موضوع برای بانک‌ها مستلزم صرف زمان و هزینه بسیاری باشد که انجام آن برای بانک به صرفه نباشد. اما شرکت‌های کوچک این امکان را دارند تا با شناخت بازار و خواسته مشتریان در محدوده فعالیت خودشان، با ارائه خدمات خلاقانه موجبات بهبود تجربه مشتریان را در آن حوزه فراهم کنند.

وی درخصوص نقش پلت‌فرم ایران‌زمین بوم در ارتباط مشتریان با شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف مالی، بیمه‌ای و خدماتی فعالیت دارند گفت: در سال‌های اخیر در بانکداری باز فقط متدهای بانکی با تصدیق هویت در زمان تراکنش، مانند: کارت به کارت و گرفتن موجودی و صورت‌حساب کارت مطرح بود و به‌دلیل موانع موجود معمولا همه خدمات بانکی به طور کامل در اختیار عموم فین‌تک‌ها قرار نمی‌گرفت. رئیس بانکداری مجازی بانک ایران زمین ادامه داد: خوشبختانه در ایران زمین بوم با وجود سیستم احراز هویت مرکزی این امکان وجود دارد که مشتری را در سرورهای بانک به‌صورت دیجیتال تصدیق هویت کنیم و بعد اجازه استفاده از خدمات بانکی را برای مشتری از طریق نرم‌افزار فین تک صادر کنیم.