شاخص بازارهای سهام آسیایی هرچند روند رشد خود را متوقف کرده بودند، اما تحت‌تاثیر خوش‌بینی به سیاست‌های حمایتی که منجر به رشد شاخص بازار سهام چین شد، همچنان در محدوده مثبت باقی ماندند. سرمایه‌گذاران در حال حاضر به انتظار انتشار اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد نتیجه مذاکرات تجاری دنباله‌دار چین و آمریکا نشسته‌اند تا موقعیت‌های معاملاتی خود را بر حسب این فاکتور اثرگذار انتخاب کنند. تقویت طلا بعد از افت چشمگیر روزهای گذشته به دلیل معکوس شدن دارایی‌های سودده بوده است (بازار سهام). سود اوراق خزانه‌داری آمریکا به آرامی در حال کاهش است. درحالی‌که دلار برخلاف آن روند صعودی گرفته است. چشم‌انداز بلندمدت قیمت طلا اما دلگرم‌کننده‌تر به‌نظر می‌رسد؛ به‌رغم سقوط از سطح حساس ۱۳۰۰ دلاری، حمایت بیشتری از روند قیمت دیده می‌شود و به‌نظر می‌رسد که دلیل آن هم چرخش اطمینان (حس) بازار و کندی رشد اقتصادی جهان است؛ اما در کوتاه‌مدت، طلا به نشان دادن ضعف‌های کاهشی ادامه خواهد داد و قبل از آغاز روند صعود اصلی به قله‌ای مرتفع، همچنان ظرفیت کاهشی را یدک می‌کشد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم، تحت‌تاثیر آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا در نزدیکی بالاترین سطح ۲ هفته اخیر بازار قرار داشت. موسسه مدیریت عرضه (ISM) در گزارش جداگانه روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که شاخص فعالیت‌های غیر‌تولیدی در ماه گذشته رشد داشته است. به همین دلیل سیگنال اولیه تقویت شاخص دلار مخابره شد و پس از آن نیز بازارها توجه بیشتری به مذاکرات تجاری چین و آمریکا اختصاص دادند و در انتظار پیشرفت این مذاکرات بعد از نزدیک به یک‌سال جنگ تعرفه‌ای (تلافی‌جویانه) دو اقتصاد اول جهان هستند.

از دیدگاه فنی یا تکنیکال، انتظار حضور قیمت طلا در اطراف سطح ۱۲۸۳ دلاری بالاست، چراکه به‌نظر در این سطح تثبیت شده است. با این حال طلا همچنان فشار کاهشی را از جانب جریان خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETFs) و دلار تقویت‌شده احساس می‌کند. میزان ذخایر طلا در بزرگ‌ترین صندوق ذخیره و سرمایه‌گذاری طلای جهانی تا اینجای سال ۷/ ۲ درصد افت داشته است. حجم ذخایر صندوق افت ۷۶/ ۰ درصدی را در روز دوشنبه ثبت کرد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه را نیز به همین ترتیب (با افت کمتر روز سه‌شنبه) پشت‌سر گذاشت.

افزایش صاعقه‌های ارزی (فلش‌کرش)‌ها در سال ۲۰۱۹ باعث اعلام خطر از سوی کارشناسان اقتصادی شده است. جهش‌های تند ارزی ظرف ثانیه‌های محدود با حجم معاملات بالا عامل بروز صاعقه‌ها هستند. این پدیده به‌طور معمول در شکاف زمانی میان تعطیلی بازارهای غربی و بازگشایی بازارهای شرقی رخ می‌دهد. فاصله تعطیل شدن بازارها در قاره‌های مختلف تنها چند دقیقه است. در این زمان کوتاه، کاهش حجم معاملات، احتیاط سرمایه‌گذاران و عدم‌انجام معامله تا حد امکان امری معمول تلقی می‌شود. با اینکه نقدینگی بازار در این بازه در کمترین سطح روز قرار می‌گیرد، اما دستکاری تعمدی یا آغاز فعالیت روبات‌های سودگیر می‌تواند این دقایق را خطرناک کند. در بازارهای مالی الکترونیکی، از الگوریتم‌های کامپیوتری برای انجام معاملات استفاده می‌شود. یک یا چند الگوریتم در انتخاب و اعمال این سفارش‌ها از جنبه‌های مختلف مانند زمان‌بندی، قیمت یا حجم آن تصمیم می‌گیرند. در بسیاری اوقات ورود و انجام سفارش‌ها بدون دخالت انسان انجام می‌شود. استفاده گسترده‌ از این مکانیزم در بانک‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک می‌تواند ثانیه‌ها را با تغییرات میلیارد دلاری در معاملات همراه کند.