به گفته وی با اختصاص مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل بودجه تبلیغات به هموطنان آسیب‌دیده از سیل، جمع‌سپاری کمک‌های نقدی کارکنان و شرکت‌های زیرمجموعه، جمع‌آوری و ارسال اقلام ضروری توسط بسیج این بانک به تمامی مناطقی که پس از وقوع سیل اخیر آسیب‌دیده‌اند، برگزاری پویش از سوی کارکنان و اهدای قریب به ۵۰۰ میلیون ریال کمک فوری به هموطنان تلاش شده تا التیامی بر مصائب آسیب‌دیدگان سیل اخیر فراهم شود.پیش از این نادر خواجه حق وردی، قائم‌مقام مدیرعامل بانک تجارت نیز برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط این بانک برای همراهی و کمک به هموطنان آسیب‌دیده از سیل‌های اخیر را اعلام کرده بود. وی اولویت اصلی بانک تجارت در شرایط بحرانی همچون سیل را عدم وقفه در ارائه خدمات بانکی به هموطنان سیل‌زده ذکر کرد و افزود: کارکنان بانک تجارت در پویشی به‌صورت خود جوش در روزهای اولیه سیل مبلغی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون ریال به هموطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر اهدا کردند. وی گفت: برگزاری کمپین خبری و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی برای واریز کمک‌های غیر‌نقدی همکاران بانک و سایر هموطنان نیکوکار به شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر ایران از دیگر اقدامات بانک تجارت در این حوزه است.

اعلام شماره حساب ویژه بانک صادرات

بانک صادرات ایران هم با اعلام شماره حساب ۰۱۱۰۵۰۰۳۰۲۰۰۸ به‌نام کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان جهت جمع‌آوری وجوهات مردمی از امکان دریافت کمک‌های نقدی برای سیل‌زدگان گلستان از طریق اپلیکیشن بانکی «صاپ» خبر داد.بنا بر اطلاعیه این بانک هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به حادثه‌دیدگان سیل اخیر را از طریق بخش نیکوکاری اپلیکیشن موبایلی «صاپ» پرداخت کنند.

دستور فوری مدیریت بانک ملت برای ارسال کمک

در همین حال کمک‌هاى کالایى بانک ملت به آسیب‌دیدگان ناشى از سیل در استان گلستان، به آق‌قلا ارسال و توسط کارکنان این بانک و با همکارى ستاد بحران توزیع شد. بنا بر اخبار ارسالی از سوی بانک ملت در نخستین روزهای وقوع این حوادث، کامیونت‌هاى حامل کمک‌هاى کالایى از قبیل آب معدنى، انواع کنسرو، لبنیات بسته‌بندى، اقلام بهداشتى کودکان و... از سوى بانک ملت به استان گلستان ارسال شده است. این کمک‌ها به آق‌قلا ارسال شده و با همکارى کارکنان بانک ملت و ستاد بحران استان متشکل از نیروهاى هلال احمر، سپاه پاسداران و استاندارى توزیع شده است. این کمک‌ها بنابر دستور فورى دکتر بیگدلى مدیرعامل بانک ملت آماده‌سازى و ارسال شده است.

تخصیص ۲۸ هزار فقره وام به سیل‌زدگان

در ادامه حمایت‌های بانکی از سیل‌زدگان، بانک توسعه تعاون نیز تاکنون پرداخت ۱۱ هزار فقره تسهیلات اعتباری که به‌صورت ۴ هزار فقره قرض‌الحسنه و ۷ هزار فقره جعاله تعمیرات مسکن است را برای استان‌های سیل‌زده در دستور کار قرار داده و بانک رفاه نیز ۱۷ هزار فقره تسهیلات را به سیل‌زدگان تخصیص داده است. با توجه به ابعاد گسترده خسارات ناشی از سیل ویرانگر در استان‌های شمالی، جنوبی و غربی کشور به‌نظر می‌رسد در روزها و ماه‌های آینده تعداد و حجم تسهیلات بانکی برای جبران بخشی از این خسارات افزایش یابد اگرچه وسعت این خسارت‌ها به حدی است که به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر تسهیلات بانکی به تخصیص منابع دولتی و کمک‌های مردمی نیز بیش از پیش‌نیاز مبرم باشد.