تسهیلات ویژه بانک صادرات

در خبری دیگر مدیرعامل بانک صادرات گفته است، تسهیلات ویژه این بانک با حداقل نرخ کارمزد و بیشترین زمان بازپرداخت به هموطنان آسیب‌دیده از سیل در لرستان، کرمانشاه و دیگر استان‌ها پرداخت خواهد شد.به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات حجت‌الله صیدی در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده و در نشست مشترک مدیران شعب استان‌های کرمانشاه و لرستان، از اعزام دو کامیون کمک‌های امداد و نجات به شهرستان پلدختر خبر داده و افزوده است: این اقلام در وهله اول با توجه به سردی هوا شامل پتو، آب، نان، خرما، دارو و... است.به گفته وی با توجه به خسارات تحمیلی در مناطق سیل‌زده، بانک صادرات ایران بخشی از اعتبارات خود را در راستای حمایت از این عزیزان اختصاص خواهد داد.مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به ضرورت حمایت از افرادی که خساراتی در بخش‌های کشاورزی، باغات، دام و معیشتی را متحمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: این دسته تسهیلات که به سیل‌زدگان سراسر کشور تعلق می‌گیرد با شرایط ویژه بوده و حداقل کارمزد و بیشترین زمان ممکن جهت بازپس‌گیری در نظر گرفته خواهد شد.بهزاد قهرمانی، مدیر شعب بانک صادرات استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: سعی کردیم که خیلی سریع اقدام به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کنیم و این کمک‌رسانی‌ها از طرف بانک صادرات استان کرمانشاه با دو کامیون که عمدتا پتو هستند به سیل‌زدگان استان لرستان اهدا شد.

وی افزود: در ادامه هم اقلام موردنیاز اعم از نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری و ارسال خواهیم کرد و ان‌شاءالله این همدلی ادامه داشته باشد.سیدجمال فقیهی، مدیر شعب بانک صادرات استان لرستان هم در این نشست با بیان اینکه تنها بانک فعال همزمان با وقوع سیل در مناطق سیل زده لرستان، بانک صادرات ایران بوده است، گفت: دو دستگاه خودپرداز در شهرستان پلدختر مستقر شد و شعب بانک در این شهر نیز با وجود شرایط بحرانی موجود، از ساعات اولیه خدمت‌رسانی به مردم را انجام داده‌اند. به گفته وی از زمان وقوع سیل کلیه همکاران به‌جز کمک‌های مالی به‌صورت میدانی در صحنه حضور داشته و اقلامی شامل دستمال کاغذی، خرما، دو تن آب معدنی، پتو و... اهدا کرده‌اند. به گفته مدیر شعب بانک صادرات استان لرستان کلیه همکاران از محل حقوق و مزایای خود، مبلغ یک میلیارد تومان به سیل‌زدگان اهدا کرده‌اند که در ادامه هم کمک‌های نقدی و غیرنقدی دیگر انجام خواهد شد.

کمک‌های بانک ملت به سیل‌زدگان در لرستان

بانک ملت هم که در مرحله نخست کمک‌های خود به سیل‌زدگان چندین محموله اقلام کالایی را به استان گلستان ارسال کرده بود این‌بار با ارسال محموله‌ای شامل اقلام ضروری خوراکی و بهداشتی، به یاری سیل‌زدگان لرستانی شتافت. گزارش روابط‌عمومی بانک ملت حاکی است کامیونت‌های اعزامی این بانک به لرستان حامل انواع مواد غذایی، پوشاک، آب آشامیدنی و... است که با همکاری کارکنان این بانک در استان لرستان به پلدختر ارسال شده تا با کمک نیروهای امدادی بین مردم آسیب دیده از سیل توزیع شود.این کمک‌ها با دستور فوری دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت تهیه و ارسال شده است.

ارسال کمک‌های مردمی از طریق همراه بانک تجارت

بانک تجارت هم اعلام کرده هموطنان خیراندیش می‌توانند از طریق همراه‌بانک تجارت کمک‌های خود را به آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر کشور برسانند. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در حال حاضر رساندن امن، سریع و هدفمند کمک‌های مردمی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر، دغدغه‌ای است که می‌تواند شرایط را برای بازگشت هموطنان به شرایط عادی تسهیل کند. بر همین اساس به گفته مسوولان قضایی کشور هرگونه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای استان‌های سیل‌زده جز از طریق حساب‌های رسمی جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد ممنوع است. بنابراین گزارش بانک تجارت در همین راستا پیش از این با ایجاد درگاه جمع‌سپاری کمک‌های مردمی به حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در همراه‌بانک تجارت، امکان کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان را فراهم کرده و هموطنان خیراندیش می‌توانند از این درگاه امن و مطمئن کمک‌های خود را به آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر کشور برسانند. این گزارش می‌افزاید: بخش نیکوکاری همراه‌بانک جدید تجارت درگاهی مطمئن برای رساندن کمک‌های هموطنان به جمعیت هلال‌احمر، کمیته امداد امام‌خمینی، محک، بهزیستی، ستاد دیه، برنامه جهانی غذا، یونیسف، آسایشگاه کهریزک و موسسه حمایت از ضایعات نخاعی به‌شمار می‌رود. هموطنان همچنین می‌توانند از طریق خودپردازهای بانک تجارت یا وارد کردن شماره حساب ۹۹۹۹۹ در اینترنت بانک تجارت نسبت به ارسال کمک‌های نقدی خود به سیل‌زدگان اقدام کنند.