وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همکاری با کمیته امداد بالغ‌بر ۱۱۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی، کارآفرینی و کارگشایی به ارزش بیش از شش‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت کرده است. اکبری تصریح کرد: از این میزان تسهیلات، مبلغ چهار هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و کارگشایی از محل منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. مبلغ دو هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و ودیعه مسکن از محل منابع بانک و صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال گذشته بیش از ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار سپرده‌گذار در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افتتاح حساب کرده‌اند، گفت: این بانک در بیش از یازده سال فعالیت و تا پایان سال گذشته، مبلغ ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال منابع در اختیار داشته که بالغ‌بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار فقره به ارزش ۳۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.وی افزود: در سال گذشته بالغ‌بر یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته بالغ‌بر ۵/ ۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با هدف تقویت زمینه‌های اشتغال‌زایی با رویکرد حمایت از توانمندسازی روستاییان با بنیاد برکت حدود ۲۱ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و... منعقد کرده است. وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تدوین طرح‌های تسهیلاتی متنوع در حوزه کالای ایرانی از طریق تقویت توان خرید متقاضیان به حمایت از چرخه تولید و اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخته است، افزود: همچنین این بانک برای تقویت توان اقتصادی مردم به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید خدماتی همچون بیمه، انشعابات فاضلاب، عوارض شهرداری، سفر و... اقدام کرده است.وی از پیش‌بینی برای پرداخت بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حمایت از رونق تولید ملی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی خبر داد.اکبری توجه و توسعه برنامه‌های حمایت از رونق تولید ملی، ایجاد بازارهای مناسب برای کالای داخلی از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک به ایجاد اشتغال و کارآفرینی را از برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهرایران در امسال اعلام کرد.

وی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارکنان و کارگران شرکت‌های تولیدی خصوصی و دولتی و تقویت همکاری‌ها با سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد برای افزایش رفاه نیازمندان و تامین مایحتاج ضروری آنان به‌ویژه در حوزه اشتغال‌زایی، سازمان‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد برکت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های بانک اعلام کرد.مهندس پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) نیز با تاکید بر اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی پرداخت‌شده در سال گذشته به بیش از یکصد هزار نفر اختصاص یافته گفت: امسال نیز سقف بودجه متعلق به وام اشتغال ۵/ ۲ برابر شده است.وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای کمیته امداد پیش‌بینی کرده که امیدواریم بتوانیم ۱۰۰ درصد آن را جذب کنیم.