به گزارش «دنیای اقتصاد» پیمان طبری سرپرست شرکت ایران کیش، در نشست خبری که در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد، اعلام کرد: با وجود آنکه سال ۹۸ سال سختی برای تمامی فعالان اقتصادی است، به احتمال ۹۰ درصد به EPS تعیین شده خواهیم رسید. وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «دنیای‌اقتصاد» درباره استفاده از مدل‌هایی مانند باگ باونتی (افشای آسیب‌پذیری‌های امنیتی) به‌منظور شناسایی حفره‌های امنیتی گفت: ایران کیش از ابتدای فعالیت نگاه و تمرکز ویژه‌ای به مبحث امنیت داشته است. به همین دلیل همواره با شرکت‌های مختلفی در این زمینه مشاوره و همکاری داشتیم. همچنین استفاده از روش باگ باونتی به‌منظور تکامل امنیت نرم‌افزار پات و دیگر محصولات ایران کیش را نیز در دستور کار داریم. سرپرست مدیریت عامل شرکت ایران کیش در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات و چالش‌های صنعت پرداخت در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: کمبود کاغذ مخصوص دستگاه‌های کارت‌خوان، کمبود قطعات دستگاه‌های کارت‌خوان و افزایش هزینه‌های پرسنلی که مورد اول و دوم به‌دلیل تحریم و جهش قیمت ارز و موضوع سوم به‌دلیل افزایش غیرمعمول حقوق و دستمزد توسط وزارت کار ایجاد شده، از چالش‌های اساسی است که با آن مواجهیم. طبری درباره احتمال جایگزینی رسید دیجیتال به جای رسید کاغذی گفت: بانک مرکزی می‌تواند با کمک متخصصان و کارشناسان امر ساز و کاری را ایجاد کند تا رسیدهای دیجیتالی جایگزین رسیدهای کاغذی شود. البته باید به این نکته توجه داشت که سیستم قضایی کشور هم باید این مورد را تایید کند. وی درباره اقدامات ایران کیش به‌منظور صرفه‌جویی در استفاده از کاغذ افزود: عدم اجباری بودن چاپ رسید پذیرنده و کوچک شدن رسیدهای کاغذی POSها از ۹ به ۵ سانتی‌متر، مهم‌ترین اقدامات ایران کیش به‌منظور صرفه‌جویی در استفاده از کاغذ است. سرپرست مدیریت عامل شرکت ایران کیش با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در پنج سال گذشته، تصریح کرد: ایران کیش در برخی شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و به‌دنبال حفظ و افزایش سهم بازار هستیم؛ همچنین ایجاد شبکه فروش و خدمات را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم سهم از بازار را توسعه دهیم.

امکانات جدید نرم‌افزار موبایلی پات

در بخش دیگری از این نشست خبری، شهره آقابابایی مدیر پروژه پات، با اشاره به امکانات جدید نرم‌افزار موبایلی پات، اعلام کرد: طرح سمپاتی، پرداخت عوارض آزادراهی، دریافت گزارش اعتباری، پرداخت قبوض اپراتور تله کیش، امکان خرید شارژ و بسته اینترنت اپراتور مجازی شاتل، امکان پرداخت فطریه عام در روز عید فطر و امکان تولید کد QR برای پذیرندگان فاقد پایانه فیزیکی، امکانات جدید نرم‌افزار موبایلی پات است. وی با بیان اینکه یک سال و ۸ ماه از شروع به کار نرم‌افزار پات می‌گذرد، افزود: هم اکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند

برنامه‌های توسعه‌ای ایران کیش در سال ۹۸

علی یادگار، معاون توسعه بازار شرکت ایران کیش هم با اشاره به اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال ۹۸ گفت: توسعه و ارتقای همکاری با بانک‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد ایران کیش، مهم‌ترین برنامه ما برای سال ۹۸ است. توسعه و تنوع محصولات، خدمات و نگاه ویژه به کسب‌و‌کارهای نوین نیز از دیگر اهداف شرکت در سال‌جاری است. وی افزود: در حال حاضر ارزش افزوده‌های فراوانی در شرکت داریم که مهم‌ترین آن سرمایه‌های انسانی ما است. به‌طور حتم‌ تمام تمرکز ما در سال جدید بر نصب پوزهای جدید نخواهد بود و به سمت پروژه‌های خاص خواهیم رفت.