در این جلسه سید حسین سیدزاده، مدیرعامل و رئیس هیات‌ مدیره صندوق اعتباری هنر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق گفت: صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور و رفع مشکلات آنان به دلیل عدم برخورداری از مزایای یک فرد شاغل در جامعه خصوصا در سال‌های پایانی عمر تاسیس شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر افزود: گسترش خدمات بیمه‌ای از مهم ترین اهداف این صندوق است. سیدزاده با اشاره به خدمات بیمه درمان تکمیلی بیان کرد: در سال‌جاری و با همکاری بیمه سرمد بیش از ۲۵ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور از سوی صندوق اعتباری هنر از خدمات بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند شدند و تلاش ما همواره براین است تادر عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای، هنرمندان کشور با کمترین هزینه، بالاترین خدمات را دریافت کنند و نگران هزینه‌های درمانی خود نباشند همچنین بیش از نیمی از سهم بیمه تکمیلی اعضا توسط صندوق اعتباری هنرپرداخت می‌شود. وی در ادامه افزود: در سال ۹۶ به منظور سهولت دسترسی اعضا به خدمات بیمه درمان تکمیلی از طریق پیاده‌سازی سیستم‌های مبتنی بر وب سامانه بیمانو طراحی و راه‌اندازی شد که از نظر نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه، ارائه اطلاعات شفاف به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کاهش مراجعات حضوری، قابلیت پیگیری خسارت‌ها و....دستاورد بسیار قابل‌توجهی است. مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به حضور صندوق اعتباری هنر در حوادث زلزله، سیل و رخدادهای اخیر کشور و حمایت از هنرمندان گفت: گسترش پوشش‌های بیمه‌ای برای جبران حوادث فاجعه آمیز در دستور کارصندوق قرار دارد. امیدواریم با همراهی شرکت‌های بیمه بتوانیم منازل اصحاب فرهنگ وهنر و فضاهای فرهنگی و هنری را در مقابل بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه بیمه کنیم که نیازمند کمک و همراهی بیمه مرکزی هستیم.

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از عملکرد صندوق اعتباری هنر گفت: صنعت بیمه برای رشد و افزایش نفوذ خود به همراهی اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند است و بدون استفاده از پتانسیل این گروه مرجع دستیابی به اهداف دشوار خواهد بود.او افزود: همچنین بیمه مرکزی برای افزایش بهره مندی و تنوع خدمات بیمه‌ای به هنرمندان در کنار صندوق اعتباری هنر خواهد بود و این همکاری را با توان مضاعف ادامه خواهد داد.