علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام کارت‌خوان مالیاتی پزشکان در کشور اظهار کرد: تا ظهر روز ۳۱ شهریور بالغ بر ۳۱ درصد پزشکان به فراخوان سازمان مالیاتی تمکین کرده‌اند. از روز شنبه ۵ درصد ثبت‌نام پزشکان افزایش یافته و فقط از صبح روز یکشنبه تا ۱۲ ظهر ۱۵۰۰ پزشک کارت‌خوان خود را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی افزود: بالغ بر ۷۳ هزار و ۸۷۷ پزشک در این طرح فراخوان شده‌اند که ۲۲ هزار و ۵۷۱ نفر کارت‌خوان خود را در سامانه به ثبت رساندند. وی در مورد جلسه روز شنبه سازمان امور مالیاتی با سازمان نظام پزشکی گفت: در این جلسه رئیس و هیات‌مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای‌عالی نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، قائم‌مقام وزیر بهداشت و رئیس سازمان امور مالیاتی حضور داشتند. روند جلسه مثبت بود و همه بر این موضوع تاکید کردند که دنبال تمکین به قانون هستند. البته از فضای رسانه‌ای ایجادشده علیه پزشکان گلایه داشتند؛ چراکه به اعتماد میان بیمار و پزشک آسیب می‌بیند.

رستم‌پور تاکید کرد: قرار بر این شد که از ادبیات و زبان تشویقی بیشتر استفاده شود و در این راستا کمیته‌ای چهارجانبه در رابطه با مالیات پزشکان با حضور نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی تشکیل شود تا بر تکالیف قانونی و حتی بخش رسانه‌ای مالیات پزشکان مدیریت داشته باشد. مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی در پاسخ این سوال که به حساب بانکی پزشکانی که به قانون تمکین نمی‌کنند ورود خواهید کرد، عنوان کرد: تکالیف سازمان سر جای خود است و مربوط به گروه خاصی نیست. سازمان مالیاتی براساس وظیفه‌ای که دارد به منظور رسیدگی به شناسایی مودیان، تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات برای همه یکسان و طبق قانون مالیات‌ها عمل می‌کند. وی خاطرنشان کرد: از جمیع اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار دارد و در آینده نیز به آن افزوده می‌شود، در راستای کمک به تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات حقه دولت استفاده خواهد شد.

رستم‌پور در مورد بسته‌شدن سامانه ثبت کارت‌خوان برای مشمولان نیز گفت: این سامانه هیچ وقت بسته نمی‌شود، چون شاید پزشکی ماه بعد مجوز طبابت بگیرد و حتی همه پزشکانی که تا این لحظه ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند کارت‌خوان خود را ثبت کنند. مهم این است که مشخص می‌شود کدام پزشک در چه تاریخ و زمانی تکالیف قانونی خود را انجام داده و پس از آن در فرآیند تشخیص مالیات و نحوه برخورد با مودیانی که به موقع تکالیف خود را انجام داده‌اند با آنهایی که به موقع عمل نکرده‌اند، طبق دستورالعمل‌های سازمان متمایز خواهد بود.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از ۱۶ هزار پزشک در تهران وجود دارد و بالغ بر ۶۷۳۰ پزشک در استان اصفهان وجود دارد که ممکن است حتی به لحاظ مالیاتی شناسایی نشده باشند. با وجود این در استان اصفهان ۲۳۶۵ پزشک ثبت‌نام کرده‌اند.