۱-بانک اچ‌اس‌بی‌سی: یکی از شناخته‌شده‌ترین بانک‌های انگلیسی که در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۸۵ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک ۹۶۴ شعبه در انگلیس و ۱۳ دفتر فعالیت خارجی دارد.

۲- بارکلی: یکی دیگر از بانک‌های مطرح انگلیسی که در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۱۲۰ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیشتر روی فعالیت‌های خرده‌فروشی و تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط فعالیت دارد.

۳- رویال بانک اسکاتلند: تنها بانک اسکاتلندی حاضر در این فهرست که در سال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ادینبورگ تاسیس شد. این بانک بیش از ۷۷ هزار پرسنل دارد و در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸ برخی از موسسات مالی ورشکست شده انگلیسی را خریداری کرد.

۴- لویدز بانک: یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های جهان که در سال ۱۶۹۵ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۷۰ هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیشتر روی فعالیت‌های بیمه‌ای و بورسی فعالیت دارد.