به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه ملت در آذر ۹۸ توانست ۱۱ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که نسبت به ماه قبل از آن (آبان ۹۸) ۱۰ درصد، نسبت به پایان سال ۹۸ نیز حدود ۵۲ درصد و نسبت به دوره مشابه یعنی ۹ ماه نخست سال ۹۷ معادل ۱۰۲ درصد رشد داشته است. بر اساس این گزارش بیمه ملت در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۷ حدود ۵ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود که با توجه به مبلغ ۱۱ هزار و ۸۲۷ میلیاردی ریالی ۹ ماه نخست ۹۸ یعنی رشدی معادل ۱۰۲ درصد رخ داده است. همچنین در پایان سال ۹۷ حدود هفت هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود که در مقایسه با این دوره نیز ۵۲ درصد رشد اتفاق افتاده است.

و در نهایت نسبت به آبان ۹۸ با مبلغ ۱۰ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال در آذر ۹۸ حدود ۱۰ درصد بیمه ملت در حق بیمه تولیدی رشد داشته است.  در ۹ ماه منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ بیشترین سهم حق بیمه صادره به رشته بیمه‌گری درمان با رقم سه هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد و بعد از آن بیمه شخص ثالث با رقم یک هزارو ۹۲۷ میلیارد ریال معادل ۱۶ درصد، سپس به رشته بیمه‌گری عمر و زندگی با رقم یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال معادل ۱۴ ، بعد از آن به رشته بیمه‌گری کشتی با رقم یک هزارو ۱۸۵ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد و در نهایت به بیمه نفت و انرژی با رقم ۹۹۷ میلیارد ریال معادل ۸ درصد تعلق داشته است.

در آذر ۹۷ بیمه درمان ۸۲۱ میلیارد ریال معادل ۱۴ درصد از کل حق بیمه شرکت بیمه ملت را به خود اختصاص داده بود. این در حالی است که در آذر ۹۸ بیمه درمان با افزایش چهار برابری به رقم ۳ هزارو ۴۶۶ میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد رسید. بیمه ملت در پایان آذر ۹۸ حدود ۵ هزار میلیارد ریال خسرت پرداخت کرده که بر حق بیمه تولیدی ۱۱ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریالی نسبت خسارت شرکت بیمه ملت حدود ۴۲ درصد بوده است.