وی اظهار کرد: دشمن پس از گذشت ۴۰سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان به خیال خام خود به دنبال این است که نظام را دچار چالش جدی کند اما حضور پررنگ مردم در اقتصاد کشور مانع از این شد که دشمن به اهداف خود برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اینکه دشمن صادرات نفت ایران را تحریم می‌کند و سعی دارد حتی یک بشکه هم نفت صادر نشود و همین‌طور صادرات غیر نفتی در حوزه پتروشیمی، فولاد و کالاهای دیگر را مورد تحریم قرار می‌دهد به سبب اینکه کشور نتواند ارز مورد نیاز خود را تامین کند و در عین حال شتاب حرکت تجارت خارجی کند شود و به یک معنا پویایی و نشاط از اقتصاد مملکت رخت بربندد. وی افزود: حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماه سال جاری مشابه مدت سال گذشته بوده و این نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن در این زمینه به شکست انجامیده است.

وی ادامه داد: ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به‌رغم تمامی کارشکنی‌ها، ایجاد موانع و محدودیت‌ها از سوی دشمن ۵۰ درصد بیشتر از ۱۰ ماهه سال گذشته بوده است. دژپسند گفت: جدا از این بورس ایران در شرایط فعلی تحرک بسیار خوبی داشته به‌طوری که روزانه ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خرید و فروش سهام در این بازار صورت می‌گیرد. وی افزود: تمامی این دستاوردها نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن به شکست انجامیده است. دژپسند اظهار کرد: تحریم‌ها، فشارها و محدودیت‌ها نه اینکه اثر نداشته بلکه اثر داشته اما همت و مقاومت مردم در کنار مسوولان سبب شده برنامه‌های دشمن یکی پس از دیگری با ناکامی رو‌به‌رو شود.