به گزارش «ایسنا» به نقل از رویترز، همزمان با نوسانات شدید بازارهای ارزی در چند روز اخیر، وزیر دارایی ژاپن از احتمال ورود بانک مرکزی این کشور به بازارها خبر داد.

تارو آسو با بیان اینکه رفتار معامله‌گران ارزی در روزهای اخیر کاملا مضطربانه بوده است افزود: دولت به دقت تحولات بازار ارز را زیر نظر دارد و در صورت لزوم در بازار مداخله خواهد کرد، هر چند که حاضر به اظهار نظر درخصوص چگونگی این اقدام نشد.

در روزهای اخیر ارزش ین در برابر دلار به بالاترین سطح چهار سال اخیر خود رسیده است و به نظر می‌رسد این روند در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت. در حالی که این خبر برای اقتصاد صادرات محور ژاپن که اکنون به دلیل شیوع کرونا در سطح جهان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه‌ نرم می‌کند، خبر خوبی نخواهد بود. طبق اعلام دولت ژاپن اندازه اقتصاد این کشور در سه ماهه پایانی سال قبل ۱/ ۷ درصد کوچک‌تر شده است که بدترین عملکرد فصلی اقتصاد این کشور در طول هفت سال اخیر محسوب می‌شود. در بخش تجارت خارجی نیز صادرات ۱/ ۰درصد و واردات ۷/ ۲ درصد کاهش داشته است.

پیش از این بانک مرکزی ژاپن به مانند همتای چینی از برنامه‌ریزی برای ورود و حمایت از بازارهای مالی خبر داده بود.

هوراهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن گفته است که این بانک اوضاع را به دقت زیر نظر گرفته است و نقدینگی لازم را برای حمایت از بازارهای مالی فراهم خواهد کرد.