علیرضا هادی مدیرعامل شرکت بیمه باران ‌‌ضمن معرفی اعضای ‌هیات‌مدیره این شرکت، با تقدیر از حمایت‌های بیمه مرکزی در فرایند صدور پروانه فعالیت در مراسم افتتاح این شرکت به تشریح ماموریت‌‌های «شرکت بیمه زندگی باران» پرداخت و گفت: بیمه باران ارائه محصولات متنوع و ترکیبی بیمه‌‌های زندگی و سرمایه‌‌گذاری با محوریت مشتری را مزیت رقابتی خود می‌داند و از ارائه «بیمه‌نامه ترنم» به‌عنوان محصولی جدید از بیمه باران به بازار بیمه کشور در آینده نزدیک خبر داد. وی ادامه داد: با توجه به بررسی در بازار و محصولات بیمه زندگی موجود در بازار بیمه، محصول بیمه زندگی با نام تجاری ترنم از نوع بیمه زندگی به شرط حیات طراحی و مورد تایید اولیه بیمه ‌مرکزی قرار گرفته است و به‌زودی با طی مراحل تایید این محصول، در روز عید سعید فطر از آن بهره‌‌برداری خواهیم کرد.

فرآیند صدور بیمه‌‌نامه ساده و سریع خواهد بود و به موجب امکانات نرم‌‌افزاری و ارتباطی در انواع دستگاه‌ها قابلیت خرید خواهد داشت. در این بیمه، حق بیمه با توجه به سن بیمه شده و مدت بیمه تعیین و وارد سرمایه‌‌گذاری می‌‌شود. مشتری از لحاظ میزان ریسک‌پذیری نوع سرمایه‌‌گذاری خود را انتخاب می‌کند و در دوره حداکثر پنج ساله می‌تواند سرمایه مورد انتظار خود را دریافت کند. در این بیمه امکان پس‌انداز مبالغ خرد مشتریان وجود داشته و محدودیت پرداخت در مقطع زمانی خاص وجود ندارد. برای هر مشتری بخش پس‌اندازی (قلک) وجود دارد که می‌تواند به‌طور روزانه مبالغی را در بخش پس‌اندازی قلک مختص به خود پرداخت و در هر مقطع زمانی به حق‌‌بیمه تبدیل یا تقاضای برداشت کند. این مبالغ مشمول سود تضمینی است و در صورت تبدیل به حق‌‌بیمه مشمول مشارکت در منافع هم می‌‌شود. وی افزود: مشتری در همه انواع بیمه‌‌های زندگی، از ابتدای صدور بیمه‌‌نامه، اطلاعات بیمه‌نامه و تعهدات بیمه باران را در پورتال خود مشاهده می‌کند و می‌‌تواند بسته به نوع سرمایه‌‌گذاری، بازدهی سرمایه‌گذاری بیمه‌‌نامه خود را در بازه‌‌های زمانی سه ماه قابل رویت کرده و در بازه زمانی شش ‌ماهه دریافت کند. البته بسته به نوع سرمایه‌‌گذاری و اینکه بازدهی‌‌ها در زمان‌های مختلف قابل ارزیابی است، این مواعد تغییر خواهد کرد.

همچنین دکتر سلیمانی رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: بیمه‌نامه زندگی در واقع «سند حیات» است، توسعه رشته بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری نیاز بزرگ مردم ایران است که علاوه بر افزایش سطح رفاه و امنیت آنان در بزرگترشدن اقتصاد کشور نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند. او افزود: عملکرد کارآمد و حفظ منافع بیمه‌گذاران و سرمایه‌گذاری هوشمندانه می‌تواند سهم قابل‌قبول شرکت بیمه باران از بازار صنعت بیمه را تضمین کند. وی ادامه داد: حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ورود نیروهای جوان، مبتکر و مسلط به علم روز از برنامه‌های جدی صنعت بیمه به‌شمار می‌رود که تمامی شرکت‌های بیمه باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. دکتر سلیمانی با اشاره به زوایای گوناگون پیام نوروزی مقام معظم رهبری، صنعت بیمه را از مخاطبان جدی استراتژی «جهش تولید» ارزیابی و اظهار کرد: توسعه بیمه‌های زندگی زمینه‌ساز حضور گسترده و قدرتمند صنعت بیمه در بازار سرمایه‌گذاری است که علاوه بر حفظ فضای آرامش برای تولید در توسعه اشتغال نیز تاثیر قابل‌توجهی را برجا خواهد گذشت.