اما وی اظهار کرد که رنج محرومان را حس می‌کند و روز چهارشنبه وزارت کشور هند دستورالعملی را منتشر کرد که با ازسرگیری محدود تجارت و صنعت در مناطق داخلی که آلودگی کمتری به کرونا داشتند، موافقت کرد.میلیون‌ها نفر از زمان آغاز قرنطینه در جنوب آسیا در ماه گذشته از کار اخراج شده‌اند و خشم روزافزونی در بمبئی نسبت به محدودیت‌های رفت و آمد وجود دارد. کشور همسایه پاکستان که تمدید دو هفته‌ای قرنطینه برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد، با بازگشایی فعالیت ساخت و ساز که پس از کشاورزی محل معاش شمار زیادی از مردم است، موافقت کرد.

طبق اعلام وزیر صنایع پاکستان، صنایع صادراتی مانند پوشاک هم اجازه خواهند یافت تولیدشان را آغاز کنند و دولت ارزیابی‌هایی از بخش‌هایی که آسیب‌پذیری کمتری نسبت به شیوع کرونا دارند را انجام داده است و صنایعی که خطر شیوع کمتری نسبت به سایرین دارند، شناسایی شده‌اند. هند تا روز چهارشنبه ۱۱ هزار و ۴۳۹ مورد ابتلا به کرونا داشت که ۱۰۷۶ مورد نسبت به روز سه‌شنبه افزایش داشت و شامل ۳۷۷ جان باخته بود. شمار موارد ابتلا به کرونا در پاکستان به ۵۹۸۸ مورد شامل ۱۰۷ جان باخته رسیده است. اما کارشناسان بهداشتی نگرانند که شمار اندک موارد ابتلا به کرونا در این کشورها نسبت به کشورهای غربی ممکن است به دلیل تست‌های اندک در این منطقه بوده و شمار موارد واقعی شاید  بسیار بالاتر از آمار باشد.

شیوع گسترده این بیماری برای میلیون‌ها نفری که در مناطق زاغه‌نشین جنوب آسیا زندگی می‌کنند و از خدمات درمانی ضعیفی برخوردارند، فاجعه‌آمیز خواهد بود. بر اساس گزارش رویترز، در داکا، پایتخت بنگلادش صدها کارگر با نادیده گرفتن قرنطینه دولتی، به خیابان‌ها آمده و خواستار دستمزد شدند. بنگلادش که پس از چین دومین تولیدکننده بزرگ پوشاک است، در پی لغو سفارش برخی از بزرگترین برندها و فروشندگان جهان، با خطر از دست دادن حدود شش میلیارد دلار درآمد صادراتی در سال مالی جاری روبه‌روست.