آرانا کپیتال که به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری بلاک‌چین موسسه ونچر اسمارت آسیا فعالیت می‌کند، با برآورده ساختن شروط مورد نیاز درخواست شده از سوی کمیسیون اوراق بهادر و بازارهای آتی هنگ کنگ (SFC)، مجاز است معاملات خود را با رمزارز آغاز کند.

آرانو امیدوار است ظرف ۱۲ ماه نخست فعالیت از طریق صندوقی که قیمت‌های بیت کوین را دنبال می‌کند، مجموع دارایی تحت اختیارش از ۱۰۰ میلیون دلار تجاوز کند.

این نخستین صندوقی با این کاربری است که تاییدیه‌های مورد نیاز برای فعالیت را از سوی نهادهای نظارتی دریافت می‌کند. این صندوق برای به دست آوردن اجازه فعالیت عمومی باید به «صندوقی قانونی» تحت مقررات هنگ کنگ بدل می‌شد.

چراغ سبزی که برای آرانو صادر شده است به‌طور بالقوه راه را برای آغاز ثبت نام صندوق‌های مشابه در راستای کسب مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت در محیطی سازگار با بلاک چین هموار خواهد کرد.

«آوانیش آکیلا» مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در این شرکت در گفت‌وگو با کوین‌دِسک گفت: این اتفاق نشان داد که برای مدیریت صندوق‌های رمزارز در هنگ کنگ دستورالعمل‌های مشخصی وجود دارد. اگرچه فرآیند کسب مجوزها مطابق انتظار طولانی و موشکافانه بود اما ما ثابت کردیم که می‌توان این استانداردها را برآورده کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر شاخص index fund نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که برای نخستین بار توسط «جک بوگل» معرفی شد. این صندوق‌ها پرونده‌ای جامع از عملکرد یک شاخص در بازار مالی همچون S&P تهیه و تدوین می‌کنند که البته نحوه عملکرد آن با صندوق قابل معامله در بورس (ETF) فرق می‌کند.