وی خطوط اصلی فعالیت ناواکو را شامل خدمات پرداخت الکترونیک، بانکداری متمرکز، سامانه‌های ستادی بانک، درگاه‌های پرداخت حضوری، زیرساخت، شبکه و سخت‌افزار و نیز خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC) برشمرد و افزود: با گسترش دامنه خدمات این شرکت از چند سال گذشته، به تدریج حاشیه سود عملیاتی افزایش یافته و سود بیشتری محقق شده است. به گفته وی، در سال ۹۸ شاخص‌ترین عملکرد این شرکت طی سال‌های اخیر به لحاظ کسب درآمد عملیاتی رقم خورده است. در این سال شرکت ناواکو به کسب بیش از یک‌هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی نائل آمد و سطح درآمدهای شرکت از هزینه‌های عملیاتی فاصله قابل توجهی پیدا کرد که امیدواریم در سال ۹۹ نیز شاهد چنین عملکردی باشیم.

ظریفی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مربوط به دستگاه‌های «پوز» بانک مسکن بر عهده شرکت ناواکو است، گزارشی در این خصوص ارائه و اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد دستگاه‌های پوز فعال بانک مسکن در کل نقاط فروش کشور به ۷۲ هزار دستگاه رسید که نسبت به تعداد این دستگاه‌ها در چهار سال گذشته رشد حدود ۹۴ درصدی را نشان می‌دهد. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در ادامه به تشریح اقدامات این شرکت در قبال توسعه نرم‌افزار خدمات پرداخت الکترونیک موسوم به «پرنا» پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته امکان نصب مستقیم پرنا از طریق «اپ‌استور (فروشگاه اپلیکیشن‌های دستگاه‌های دارای سیستم عامل iOS)» برای تمام مشتریان دارای تلفن‌های همراه شرکت اپل فراهم شد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب در حال حاضر تمام کاربران این نرم‌افزار که گوشی تلفن همراه با سیستم عامل «iOS» دارند، می‌توانند به‌صورت دائمی و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی، نرم‌افزار مذکور را روی گوشی خود نصب کنند.