به گزارش «ایسنا» فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات‌دولت با اشاره به موافقت رهبری با پیشنهاد رئیس‌جمهوری درباره سهام عدالت اظهار کرد: خوشبختانه تحول اساسی هم برای دارندگان سهام عدالت و هم بازار سرمایه با ابلاغیه رهبری انجام شد تا دارندگان این سهام بتوانند خودشان آنچه که مالک بودند را مدیریت کنند که این خون تازه‌ای است که به بازار سرمایه مورد اقبال مردم و سرمایه‌گذاران وارد شده است.

وی افزود: همچنین برخی دارندگان سهام عدالت شرایط مناسبی در وضعیت فعلی به‌دلیل کرونا ندارند و الان می‌توانند خودشان آن را مدیریت کنند یا بخشی از این سهام که برای فروش آزاد می‌شود را می‌توانند بفروشند. هرچند توصیه ما این است که خودشان آن را مدیریت و از فروش شتابزده جلوگیری کنند. وزیر اقتصاد تاکید کرد: ممکن است تعدادی از سودجویان برای خرید سلف این سهام داوطلب شوند در حالی که هنوز ارزش این سهام‌ به‌طور کامل مشخص نشده است که دارندگان این سهام باید به این موضوع توجه کنند. به‌ویژه که ارزش این سهام متفاوت است و نباید به ارزش پایین آن را به فروش برسانند.

دژپسند گفت: شرکت‌هایی که در سهام عدالت هستند معمولا شرکت‌های مهم و قدرتمندی هستند، پس این سهام هم ارزشمند است. همچنین در صورتی که قرار است مدیریت مستقیم سهام از سوی دارندگان انجام شود، این موضوع نیز به‌طور کامل مشخص و اعلام می‌شود که چند درصد از سهام را دارندگانش می‌توانند بفروشند یا واگذار کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با این ابلاغیه رهبری تحول اساسی در دارایی افراد انجام می‌شود که حدود پنجاه میلیون نفر را دربر می‌گیرد و ارزش بازار سرمایه هم افزایش می‌یابد و برای تمام کسانی که می‌خواهند سهام خرد خود را به بازار سرمایه بیاورند هم این یک نوید ارزشمند است و فضای نشاط آوری را پدید می‌آورد.