کارشناسان وال‌استریت به اندازه هفته گذشته که ۸۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند، خوش‌بین نبودند؛ با این حال اکثر کسانی که کاهش قیمت‌ها در هفته جاری را انتظار داشتند، اظهار کردند که روند قیمت طلا در بلندمدت مثبت است؛ اما احتمال دارد که روند تصحیح قیمت برای مدتی ادامه پیدا کند. در نسخه وال‌استریت نظرسنجی کیتکو، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۰ درصد به روند افزایشی قیمت طلا و پنج نفر معادل ۳۳ درصد به روند کاهشی قیمت این فلز رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظری درخصوص تغییر محسوس بهای اونس نداشت.

در نسخه نظرسنجی مین‌استریت، ۱۷۵۰ معامله‌گر خرد شرکت کردند که از میان آنها، ۹۴۳ نفر معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۵۰۵ نفر معادل ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و ۳۰۲ نفر معادل ۱۷ درصد نظر به تغییر قیمت خاصی نداشتند.در نظرسنجی هفته گذشته اکثر کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه در ۱۷۰۰ دلار بسته شد، اما برای کل هفته حدود ۲ درصد کاهش نشان داد. البته بهای این معاملات در آوریل نیز ۱/ ۶ درصد افزایش داشت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «پرایس فیوچرز» از جمله کسانی بود که انتظار دارند قیمت طلا بهبود پیدا کند. وی گفت: عقب‌نشینی روز پنج‌شنبه طلا در هفته جاری به فراموشی سپرده می‌شود؛ زیرا توجه بازار مجددا به تدابیر محرک اقتصادی در سراسر جهان جلب خواهد شد.

شون لاسک، از مدیران شرکت «والش تریدینگ» نیز افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرد و گفت: اگرچه قیمت‌ها احتمالا اندکی دیگر کاهش پیدا می‌کند اما وی انتظار دارد قیمت پایین‌تر به افزایش تقاضای خرید منجر شود و طلا در محدوده ۱۶۷۵ تا ۱۶۲۵ دلار از حمایت برخوردار است.  آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی «آدریان دی» کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کرد؛ اما شخصا قصد فروش نداشت. وی اظهار کرد: طلا پس از افزایش قیمت پرشتابی که از اواسط مارس داشت، تحت تاثیر بازگشایی اقتصادها که باعث خوش‌بینی بازارها شده، ممکن است کاهش پیدا کند. بازگشایی اقتصادها برای سهام مثبت و برای طلا در کوتاه‌مدت منفی است. با در نظر گرفتن عوامل بنیادی بسیار مثبت و روند صعودی اخیر طلا، فروش در هفته جاری اشتباه خواهد بود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت «لاسال فیوچرز» پیش‌بینی کرد که طلا تحت تاثیر رشد شاخص دلار در هفته جاری نزول کرده و میانگین متحرک قیمت ۵۰ روزه خود را که در نزدیکی ۱۶۵۴ دلار قرار دارد، خواهد آزمود. کوین گریدی، رئیس شرکت «فونیکس فیوچرز» درباره روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت و اظهار کرد گزارش‌ها درباره فروش طلای ونزوئلا از سوی بانک مرکزی انگلیس ممکن است بازار را تحت‌فشار قرار دهد اما من همچنان نسبت به طلا بسیار خوش‌بین هستم.

 

13-02

13-03