بانک‌‌آو آمریکا در گزارش چهارشنبه هفته گذشته خود اعلام کرد که انتظار دارد طلا در نهایت و در صورت گذر از کانال مقاومت یک‌هزار و ۸۰۰ دلاری، به بالاترین قیمت خود دست پیدا کند. تحلیلگران این بانک در یادداشتی متذکر شدند: تصمیم هفته گذشته فدرال رزرو مبنی‌بر نگه داشتن نرخ بهره در نزدیکی صفر، باعث شد معاملات آتی طلا با یک هزار و ۷۵۴ دلار انجام شود. این اتفاق تداوم الگوی موسوم به «سر و شانه» را که الگویی برگشتی است، تایید و قیمت را روی یک هزار و ۸۵۲ و احتمالا یک هزار و ۹۴۷ دلار هدف‌گذاری کرد.

فدرال رزرو هفته گذشته از بسته ۲/۳ تریلیون دلاری خود برای کمک به کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط در بحران پاندمی کووید-۱۹ رونمایی کرد. این در حالی است که این نهاد، ماه گذشته با اقدامات بی‌سابقه نظیر کاهش نرخ بهره به نزدیک صفر و عرضه برنامه‌های تسهیل کمی نامحدود، اقدام به حمایت از اقتصاد کرد.

تحلیلگران بانک آو آمریکا خاطرنشان کردند که طلا حوالی یک هزار و ۷۵۰ دلار معامله می‌شود، بنابراین بازار تا پایان سال با افزایش ۱۵ درصدی روبه‌رو خواهد شد. معاملات آتی طلا برای ژوئن آخرین بار هر اونس یک هزار و ۷۵۵ دلار یعنی افزایش حدود یک درصدی انجام شد. تحلیلگران اضافه کردند که پیش‌بینی روند صعودی به مراتب بیشتر به هیچ عنوان بی‌سابقه نیست.

در یادداشت آنان آمده است: طلا از سال ۱۹۸۱ تاکنون ۲۰ درصد یا بیش از ۱۵ بار و در برهه‌ای ۳۰ درصد یا بیش از هفت بار افزایش قیمت داشته است. بیشترین روند صعودی آن در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ یعنی در جریان چرخه آخر صعود بورس و بعد از بحران مالی جهان بود.

اگر طلا به یک هزار و ۹۴۷ دلار برسد آنگاه از ابتدای سال‌جاری تاکنون رشد ۲۷درصدی را تجربه خواهد کرد؛ به همین ترتیب، رشد ۳۱ درصدی از ابتدای سال به بعد هر اونس طلا را به ۲ هزار دلار خواهد رساند و رشد ۴۱ درصدی مشابه آنچه در سال ۲۰۰۶ رخ داد، ۲ هزار و ۱۵۰ دلار را برای آن به ارمغان خواهد آورد.