به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدرضا حسین‌زاده در همایش بررسی عملکرد شش ماه دوم سال گذشته بانک که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات‌مدیره و مدیران امور شعب برگزار شد، تمرکز بر کنترل هزینه‌ها و مدیریت پرداخت سود به سپرده‌ها را از الزامات سال جدید خواند و خاطرنشان کرد: جذب سپرده به هر قیمتی در دستور کار ما نیست، بلکه باید این اقدام به شکل متعادل  انجام شود.

وی سودآوری در جذب منابع را از اولویت‌های مهم خواند و اظهار کرد: اهداف تدوین شده بانک برای سال‌جاری در هفته آینده به همه ادارات ابلاغ می‌شود و انتظار این است که رعایت دستورالعمل‌ها مطابق اهداف از پیش تعیین شده در دستور کار همه بخش‌های بانک باشد. مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این‌که خوشبختانه بخش قابل توجهی از واحدهای بانک اکنون به سوددهی رسیده‌اند، ادامه داد: ارائه خدمات کارمزد محور و نیز تقویت فعالیت‌های ارزی که از محل آن سود برای بانک حاصل می‌شود نیز باید در سال‌جاری مورد توجه باشد.

حسین‌زاده ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه‌های بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دوره شیوع کرونا نشان داد که بسیاری از خدمات به‌صورت غیرحضوری قابل ارائه است که تازه‌ترین نمود آن را می‌توان در فروش سهام شرکت‌های دولتی در قالب ETF دید. وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در فضای مجازی برای ارزیابی عملکرد واحدهای بانک تاکید کرد و گفت: ارزیابی عملکرد واحدها باید لحظه‌ای باشد تا اهداف بانک با دقت محقق شود.