به گزارش روابط عمومی این بانک، ایمانی افزود: طرح مهرآفرین بانک سینا با هدف حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا و در جهت رفع مشکلات معیشتی ایجاد شده از کرونا برای اقشار مختلف کشور و لزوم دستگیری و حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده، اجرایی شده و بر این اساس به واجدین شرایط، وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، اقشار مختلف کشور در گروه‌های شغلی مختلف شامل تاکسیرانی، تاکسی اینترنتی، رانندگان وانت بار، پیک‌های موتوری، اصناف، ناشران، شاعران، تولیدکنندگان محصولات فرهنگی، تشکل‌های قرآنی، هیات‌ها، وعاظ، مداحان و ائمه جماعات و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی از این وام بهره‌مند می‌شوند.

به گفته مدیرعامل بانک سینا، مجموع وام پرداختی به رسته‌های شغلی یاد شده، ۲هزار میلیارد ریال در کل کشور است که به هر نفر تا سقف ۵۰ میلیون ریال با اقساط حداکثر ۳۶ ماهه و نرخ کارمزد ۲ درصد پرداخت می‌شود. ایمانی تصریح کرد: این اقدام در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک سینا و بنیاد علوی صورت گرفته که طی آن به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد علوی به این بانک وام قرض‌الحسنه تعلق می‌گیرد.

ایمانی در ادامه با اشاره به اقدامات بانک سینا در زمینه کمک به پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: پیش‌تر هم این بانک با توجه به شرایط خاص ایجاد شده ناشی از کرونا در کشور و در راستای مساعدت و حمایت از تسهیلات‌گیرندگان پیرو تاکید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دریافت خودکار اقساط تمامی وام‌گیرندگان قرض‌الحسنه را غیرفعال کرد و صادرکنندگان چک‌هایی را نیز که سررسید آنها در بازه زمانی اول اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ بوده و به علت شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا دچار برگشتی شده‌اند به مدت سه ماه، از محرومیت‌های بانکی معاف کرد. همچنین اقساط تسهیلات صاحبان کسب و کارها را طبق مصوبه تعیین مصادیق دولت، به مدت سه ماه به تعویق انداخت. همچنین این بانک مهلت تسویه بدهی تسهیلات‌گیرندگان که مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی می‌شوند را تا پایان آذرماه سال جاری و زمان ثبت درخواست‌ها برای برخورداری از این تمهیدات را نیز تا پایان خردادماه ۹۹ تمدید کرد.