حسین فهیمی، مدیرعامل سمات در این مراسم با بیان اینکه سجام درگاه ورودی سهامداران به بازار سرمایه است، گفت: این سامانه زیر ساخت‌های خدماتی فراوانی را در این بازار فراهم خواهد کرد به‌گونه‌ای که توزیع متمرکز سود و حضور در مجامع الکترونیک از طریق سجام عملیاتی خواهد شد و سهامداران سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و انواع اوراق را دریافت خواهند کرد.

عضو هیات‌مدیره بانک سپه با بیان اینکه ۵۸ شعبه این بانک مسوولیت احراز هویت سجام را برعهده خواهند داشت، افزود: تمهیدات لازم برای تجهیز ۵۸۰ شعبه بانک سپه برای احراز هویت سهامداران پیش بینی شده است که امیدواریم در روزهای آینده شاهد راه‌اندازی این شعب در سراسر کشور باشیم.

فرحی خاطر نشان کرد: بانک سپه در راستای افزایش تعاملات خود با بازار سرمایه، شعبه ویژه‌ای را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اختصاص داده است تا بتواند در آینده نزدیک خدمات بازار سرمایه را در شعب منتخب خود ارائه دهد.

درحال حاضر ۸۴۲ شعبه شرکت‌های کارگزاری، ۱۹۶۷ دفتر پیشخوان دولت و ۲۶۱ شعبه بانک شهر، موسسه اعتباری ملل و شعب منتخب بانک صادرات ایران، آینده و سپه مسوولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده دارند.