به گزارش رویترز، دولت سوئیس اعلام کرد برای تامین مالی مربوط به بیمه بیکاری افرادی که بر اثر شیوع کرونا در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند ۲/ ۱۴ میلیارد فرانک ( ۳/ ۱۴ میلیارد دلار) اعتبار دیگر در نظر می‌گیرد. شمار افراد متقاضی دریافت مزایای بیکاری در سوئیس در نتیجه شیوع کرونا به طرز کم‌سابقه‌ای افزایش یافته  و این مساله کار شرکت‌های بیمه‌گر را دشوار کرده است.

طبق اعلام دولت سوئیس، حمایت‌های مالی جدید هم شامل شاغلان استخدامی و هم افراد خوداشتغال خواهد شد؛ اما در این مرحله اعتبارات تنها برای کسانی هزینه خواهد شد که درخواست خود را تا پیش از پایان ماه مه ‌ثبت کرده باشند و برای دریافت مزایا پس از این تاریخ باید درخواست جدید ثبت شود.

 تا پایان ماه آوریل امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۳/ ۳ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن ۷/ ۰ درصد بیشتر بوده و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از مارس سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود.

همچنین مرکز آمار هلند اعلام کرد شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه آوریل با ۴۱ هزار نفر افزایش به ۳۱۴ هزار نفر رسید تا به این ترتیب نرخ بیکاری با ۵/ ۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به سطح ۴/ ۳ درصدی برسد که بیشترین نرخ بیکاری این کشور از نوامبر سال قبل تاکنون محسوب می‌شود.

طی این مدت شمار شاغلان هلندی ۱۶۰ هزار نفر کمتر شده و به ۸ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می‌گیرد به ۳/ ۷۰درصد کاهش پیدا کرده که ۹/ ۰ درصد کمتر از رقم ثبت‌شده برای ماه قبل بوده است. متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۱۸/ ۵ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۹/ ۷ درصد و کمترین نرخ ثبت‌شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۲/ ۳ درصد بوده است.