به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن (هیبنا)، داود خلجستانی در همایش مدیران ارشد بانک مسکن با اشاره به تلاش‌های اداره کل حقوقی این بانک جهت پیشگیری از ایجاد مطالبات مشارکت مدنی بخش مسکن اظهار کرد: در تهران ۳۲۰ محله وجود دارد و ۵۲ درصد معاملات فقط در ۱۷ محله انجام می‌شود. وی با بیان اینکه این ۱۷ محله جزو محلات بورسی و پررونق تهران در تمامی فصول تلقی می‌شود، گفت: در آمار معاملات مسکن در تهران باید آمار این ۱۷ محله را از سایر محلات جدا کرد.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، با تاکید بر اینکه میانگین قیمت و معاملات ۱۷ محله پایتخت نباید با سایر محلات مقایسه شود، افزود: در بقیه کشور نیز به همین گونه است، به این ترتیب که در هر شهری یکسری محلات بورسی وجود دارد که باید جداگانه بررسی شوند. خلجستانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در محلات بورسی حتی در اوج رکود، مثبت ارزیابی می‌شود، ادامه داد: افرادی که در محلات بورسی در بخش مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند این واحدها خریدار دارند اما اغلب افرادی که در محلات غیربورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند، فروشنده هستند.

وی افزود: ۵۰ درصد افرادی که در بخش مسکن با هدف سرمایه‌گذاری ورود کردند و با مشکل مواجه شدند، یا محله خود را به درستی انتخاب نکردند یا در محلات غیربورسی سرمایه‌گذاری کردند. این مقام مسوول در بانک مسکن ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد مابقی که در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کردند و با مشکل مواجه شدند، مساحت ملک آنها متناسب با نیاز بازار در آن محله یا منطقه نیست. به این معنا که نوع ساخت و متراژ با نیاز مسکن در آن منطقه مطابقت ندارد.