در بین بخش‌های مختلف، رشد بخش مخارج خانوار منفی ۳/ ۲درصد بوده است و مخارج دولتی نیز با رشد منفی ۱/ ۱درصد در رده بعدی قرار دارد.

دفتر پارلمانی بودجه کانادا پیش بینی کرده است در سناریوی بدبینانه، اقتصاد کانادا امسال ۱۲ درصد کوچک شود که بدترین وضعیت مربوط به سه ماهه دوم سال با رشد منفی ۲۰درصدی خواهد بود. حتی در سناریوی خوش‌بینانه نیز اقتصاد این کشور حدود ۵ درصد کوچک خواهد شد که در هر دو صورت، بدترین عملکرد آن از زمان ثبت گزارش‌ها در سال ۱۹۶۱تاکنون بوده است. این دفتر همچنین نسبت به رسیدن کسری بودجه دولت به رقم بی‌سابقه ۱۸۱ میلیارد دلار هشدار داده است که معادل ۷/ ۱۲درصد کل اندازه اقتصاد کانادا است.

بر مبنای ماهانه، رشد اقتصادی کانادا در ماه مارس منفی ۲/ ۷درصد اندازه‌گیری شده که اگرچه بهتر از رشد منفی ۹ درصدی پیش‌بینی شده قبلی است، اما بدترین عملکرد ماهانه اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر محسوب می‌شود. در ضمن متوسط رشد اقتصادی کانادا در بازه زمانی۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۲/ ۰درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۲۰۰۳ با ۲/ ۱درصد و کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۲۰۰۸ با منفی ۴/ ۱درصد بوده است.