از طرف دیگر ترامپ لایحه تحریم شماری از مقامات چینی را به بهانه نقض حقوق بشر مسلمانان اویغور امضا کرد. روند ابتلا به کرونا در برخی کشورها همزمان با بازگشایی کسب‌و‌کارها مجددا حالت صعودی به خود گرفته و همین مساله زنگ خطر بازگشت موج کرونا در جهان را تقویت کرده است. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است حتی در صورت بروز موج دوم همه‌گیری، دولت قصدی برای اعمال یک قرنطینه سراسری دیگر ندارد و فعالیت کسب‌و‌کارها ادامه خواهد یافت و دولت از آنها حمایت می‌کند.

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۸/ ۰درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۵ هزار و ۴۶/ ۸۷۱ واحد بسته شد. شاخص «اس‌اندپی۵۰۰» با ۵۶/ ۰ درصد ریزش تا سطح ۷۴/ ۳۰۹۷ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰۳/ ۰ درصد افزایش در سطح ۱۲/ ۹۹۴۶ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

مساله برگزیت کماکان در صدر توجه معامله‌گران اروپایی قرار دارد. کابینه انگلیس اعلام کرده است قصدی برای تمدید دوران گذار فعلی ندارد و مصمم است هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی بر سر شکل روابط آینده خود با اتحادیه اروپا برسد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص «فوتسی ۱۰۰» بورس لندن با ۱/ ۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰/ ۶۲۹۲  واحد بسته شد. شاخص «دکس ۳۰» بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۴/ ۰درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۷۶/ ۳۳۰ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص «کک۴۰» بورس پاریس با جهش ۴۲/ ۰درصدی در سطح ۴۵/ ۴۹۷۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص «ایبکس ۳۵» ۳۲/ ۰ درصد بالا رفت و به ۲۰/ ۷۴۱۴  واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس توکیوی ژاپن با صعود ۵۵/ ۰ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و  ۴۹/ ۴۷۸ واحدی بالا رفت. شاخص «هانگ‌سنگ» بورس هنگ‌کنگ ۷۳/ ۰ درصد بالا رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۸۹/ ۶۴۳ واحد بسته شد. در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» صعود ۳۴/ ۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۷۱/ ۴۰۹۸ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص «اس‌اند پی اس‌اند ایکس ۲۰۰» بورس سیدنی با ۱/ ۰ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۸/ ۵۹۴۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص «تاپیکس» ژاپن صعودی بود.