به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» با اعلام این مطلب افزود: به نسبت تغییر رویکرد اطلاع رسانی ابزار رسانه نیز تغییر کرده و مردم برای دریافت اخبار از مبادی رسمی، منتظر نمی‌مانند و از رسانه‌های جیبی خود بهره می‌گیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این مطلب که رشد صنعت بیمه با شاخص اطلاع رسانی ارتباط معناداری دارد، تصریح کرد: همانگونه که دقت در انتشار اخبار صحیح می‌تواند بنگاه‌ها را از آسیب مصون نگاه دارد به همان میزان نشر اطلاعات غلط می‌تواند به ارکان یک صنعت لطمه وارد کند.

دکتر سلیمانی با تشریح آخرین دستاوردهای صنعت بیمه بر لزوم فراگیری خدمات محصولات بیمه‌ای در کشور تاکید کرد و گفت: صنعت بیمه در بخش عرضه محصولات محدودیتی ندارد و در صورت وجود تقاضا شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.

وی افزایش تقاضا برای خرید بیمه نامه‌ها را در گرو فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی صنعت بیمه دانست و نسبت به ضرورت آموزش خبرنگاران خبره در این حوزه تاکید کرد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود اقتدار نظام بیمه‌ای را مقدمه‌ای برای صرفه‌جویی ملی ارزیابی کرد و گفت: عملکرد صنعت بیمه در روزهای تحریم و استفاده از روش‌های مهار آسیب‌های تحریمی توسط این صنعت به نوعی ضمانت بنگاه‌داری و بخش‌های تولیدی و تجاری کشور به شمار می‌رود.