به گزارش «ایسنا» به نقل از تریدینگ اکونومیکس، شمار بیکاران فرانسه تا پایان سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ به ۱/ ۷ درصد رسید که این نرخ ۴/ ۰ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها و ۶/ ۰ درصد کمتر از دوره مشابه قبلی است. این نرخ بیکاری همچنین از زمان ثبت داده‌های بیکاری در ژوئن سال ۱۹۸۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شمار افراد بیکار طی این مدت با ۴۰۰ هزار نفر کاهش به ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار نفر رسید تا برای نخستین بار در طول سال‌جاری شمار بیکاران فرانسوی به زیر سه میلیون نفر برسد.

در عین حال شمار بیکاران در بین جمعیت در سن کار (۲۵ تا ۴۹ سال) با ۱۰۸ هزار نفر کاهش به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید. در حال حاضر ۴۱۲ هزار جوان فرانسوی بیکار هستند که این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل ۳۸ نفر کاهش پیدا کرده است. در بین جمعیت سالمند (بالای ۵۰ سال) نیز شمار بیکاران با ۷۴ نفر کاهش در مقایسه با دوره قبل به ۸۰۲ هزار نفر رسیده است.

متوسط نرخ بیکاری فرانسه در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۲۲/ ۹ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به نرخ ۷/ ۱۰ درصدی سه ماه نخست سال ۱۹۹۶ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به نرخ ۲/ ۷ درصدی سه ماه نخست سال ۲۰۰۸ بوده است.

فرانسه کماکان یکی از پنج کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان محسوب می‌شود و رشد اقتصادی این کشور نیز به احتمال بسیار زیاد به کمترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون خواهد رسید. مساله‌ای که کار دولت را برای حفظ نرخ بیکاری در سطح پایین کنونی بسیار دشوار خواهد کرد و احتمالا شاهد افزایش این نرخ در ماه‌های آتی خواهیم بود.

با وجود کاهش نرخ بیکاری، فرانسه هنوز یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو دارد.