به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، با توجه به خط‌مشی مشخص این بانک که بر پایه فرهنگ اصیل و اسلامی قرض‌الحسنه بنا نهاده شده، امکان ارائه خدماتی از قبیل سپرده سرمایه‌گذاری به مشتریان بانک وجود ندارد اما این مساله نه‌تنها بانک مهر ایران را از میدان رقابت با سایر بانک‌ها بیرون نرانده، بلکه اتخاذ رویه‌هایی دقیق توسط مدیران این بانک، سبب پیش افتادن روند افزایش منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نسبت به رشد نقدینگی کشور در سال‌های اخیر شده است.

حجم منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال بوده که این میزان در سال ۱۳۹۶ به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده و رشد قابل‌توجه ۸۲ درصدی را تجربه کرده است. رشد منابع بانک مهر ایران در سال ۱۳۹۷ نیز ادامه داشت؛ به‌طوری‌که در این سال میزان منابع بانک به رقم ۱۷۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال پیش از آن ۵۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در سال ۱۳۹۸ با توجه به تمام مسائل و مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور که مردم را به سمت حفظ ارزش دارایی‌های خود از طریق سرمایه‌گذاری‌های گوناگون سوق می‌داد، بانک مهر ایران توانست با سیاست‌گذاری‌های دقیق و شرایط‌سنجی اوضاع اقتصادی جامعه، در جهت حفظ روند رو به رشد جذب منابع قدم بردارد و با ثبت رقم ۲۹۷ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریالی منابع، رشد تقریبا ۷۵ درصدی را در این حوزه رقم بزند.

رشد پایدار منابع بانک مهر ایران در حالی رقم خورده که براساس گزارش‌های آماری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رشد نقدینگی در طی سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتیب ۲/ ۲۳، ۲۲ و ۱/ ۲۳ درصد بوده است.

گفتنی است، این روند رشد نقدینگی در کشور در سال ۱۳۹۸ سرعت رشد بیشتری به خود گرفت؛ به‌طوری‌که در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ حجم نقدینگی به میزان ۲۴۷۰ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با اسفند ماه ۱۳۹۷ حدود ۳/ ۳۱ درصد افزایش داشته است، در حالی که در همین سال، میزان رشد منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۷۵ درصد بوده است. این موارد نشان‌دهنده روند رو به رشد منابع بانک مهر ایران و افزایش سهم این بانک از بازار پول کشور است.