به گزارش «ایلنا» به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری با گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید و تبریک به فعالان جامعه نابینایان گفت: مبلغ مستمری ماهانه از ۵۳ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان و برای خانوارهای ۵ نفره به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. او تاکید کرد: معتقدیم این مبلغ با شرایط مطلوب فاصله دارد، اما امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته منابع مالی بیشتری به این موضوع اختصاص یابد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جامعه نابینایان ۲۰۳ هزار نفر جمعیت دارند که ۱۳۰ هزار نفر مرد و ۷۳ هزار نفر زن هستند و یکی از فرهیخته‌ترین و اندیشمندترین افراد در عرصه‌های علمی به شمار می‌روند.

شریعتمداری درخصوص کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت نیز گفت: پرداخت کمک هزینه معیشت به معلولان فاقد شغل و درآمد که دهک‌های یک تا سه هستند به منابع مالی زیادی نیاز دارد که با مذاکرات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه امیدواریم در جهت تامین مالی آن قدم‌های موثری برداشته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بودجه ۳۰ هزار میلیاردی برای اجرای کامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: تامین یکجای این بودجه برای دولت مشکل خواهد بود، ولی باید اقدام جدی برای تخصیص بودجه ۱۰۰ درصدی سال ۱۳۹۹ و دریافت کمک از محل سایر اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰ صورت گیرد.

شریعتمداری به ایفای نقش مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی اشاره و تصریح کرد: باید از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اولویت تامین هزینه‌های افراد دارای معلولیت بهره‌گیری شود. وی با اشاره به اینکه در حوزه قانون‌گذاری برای افراد دارای معلولیت، فعالیت‌های مثبتی در کشور انجام شده و مشکلی در این بخش نداریم، افزود: عمده مشکلات مربوط به جامعه معلولان به دلیل‌عدم اجرای قوانین است که نظارت و پیگیری جدی را می‌طلبد که با تشکیل شورای نظارت بر قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بخش زیادی از مشکلات مرتفع خواهد شد.