به گزارش دیکریپت، پل تودور جونز نیز با مشاهده بازار در حال رشد بیت‌کوین به جمع طرفداران این ارز دیجیتال پیشتاز پیوسته است.

وی به‌تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC اذعان کرده است دارایی‌های رمزنگارانه و ارزهای دیجیتال، سپرهایی مستحکم برای در امان ماندن از خطر تورم هستند. وی در ادامه به رشد چشمگیر اعضای جامعه سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال اشاره و از آن به‌عنوان اتفاقی خوش‌یمن یاد کرده است.

جونز که سابقه تا‌سیس شرکت تودور اینوستمنت کرپ (Tudor Investment Corp) را در کارنامه دارد، در مصاحبه با شبکه CNBC افزوده است که ما هنوز در مراحل آغازین تکامل بیت‌کوین به سر می‌بریم. وی در ادامه اذعان کرده که وقتی در روزهای نخست سال‌جاری میلادی بالاخره تن به دریای ارزهای دیجیتال زده، اعتمادش به این بازار بیشتر شده است. او می‌گوید:بیت‌کوین، درست همان ویژگی‌هایی را دارد که شرکت‌های حوزه فناوری در دوران آغازین جذب سرمایه، از آنها برخوردار بودند. من زیاد از بیت‌کوین و مفاهیم آن سر درنمی‌آوردم تا‌ اینکه برنامه‌های شما را دیدم و ناباورانه فهمیدم که تا‌ چه اندازه از هر قشری به بیت‌کوین روی آورده‌اند.

جونز در ادامه افزوده است که سرمایه‌گذاری او در بیت‌کوین، بسیار ناچیز است و تصریح کرده است که هیچ‌گاه مبلغ بیت‌کوین نبوده و نیست. با این حال، اذعان کرده که از شمار چشمگیر کاربران هوشمند و خبره‌ای که به بیت‌کوین روی آورده‌اند، انگشت به دهان مانده است.

او در ادامه اظهاراتش، بیت‌کوین و قابلیت‌های نهفته در بازار آن را با اپل و گوگل در روزهای ابتدایی تا‌سیس آنها مقایسه کرده است. جونز می‌گوید: من هیچ‌گاه یک سپر تورمی، مشابه آنچه شما این روز‌ها دارید و سرمایه‌ فکری عظیمی در ورای آن نهفته است، نداشته‌ام.

پیش‌تر شاهد بودیم که قیمت بیت‌کوین برای اولین بار در سال‌جاری میلادی از مرز ۱۳ هزار دلار نیز فراتر رفت. این اتفاق، یک روز پس از آن رخ داد که پی‌پل، غول صنعت پرداخت، اعلام کرد به کاربران خود اجازه می‌دهد روی اپلیکیشن‌هایشان، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند.

اکنون بهای بیت‌کوین در مقایسه با سقوط ناباورانه ماه مارس، بیش از ۲۷۰ درصد رشد داشته است؛ سقوطی که با شروع همه‌گیری ویروس کرونا باعث بی‌ثباتی گسترده بازارهای جهانی شد.

جونز در خاتمه اظهاراتش گفته است: من اکنون بیت‌کوین را بیش از هر زمان دیگری دوست دارم. فکر می‌کنم هنوز در آغاز عصر بیت‌کوین به سر می‌بریم و راه طول و درازی را برای تحقق رویای خالقان آن پیش رو داریم.