به گفته یک تحلیلگر ارشد ارز، تاثیر مثبت انتخابات بایدن بر نرخ ارز به زودی پایان خواهد یافت. به‌دنبال این، جهت‌گیری یوآن به تعاملات تیم بایدن با چین بستگی خواهد داشت، اما اساسا باید منتظر ماند تا ۲۰ ژانویه روی کار بیاید. وی انتظار دارد یوآن در کوتاه‌مدت در بازه ۵۴/ ۶ تا ۵۹/ ۶ معامله شود.

بانک خلق چین، نرخ میانه روزانه یوآن را ۵۷۴۹/ ۶ برای هر دلار تعیین کرد که نسبت به نرخ قبلی در ۵۸۰۹/ ۶ قرار گرفت. یوآن اسپات در ۵۷۵۰/ ۶ در هر دلار باز شد و در نیمروز در ۵۷۷۳/ ۶ تغییر وضعیت داد، ۲/ ۰ درصد قوی‌تر از قبل. هزینه‌های استقراض یوآن یک‌شبه در هنگ‌کنگ به بالاترین سطح بیش از سه ساله جهش کرد و به بالاترین میزان خود از ۲ ژوئن ۲۰۱۷ رسیده است. شاخص جهانی دلار از نزدیک به ۱۲۷/ ۹۲ به ۰۸۱/ ۹۲ کاهش یافت (۱دلار = ۵۷۶۹/ ۶ یوآن چین).

آزمایش ارز دیجیتال در یکی دیگر از شهرهای چین

شهر سوژو چین ظاهرا از ماه آینده میزبان طرح گسترده‌ای برای آزمایش ارز دیجیتال ملی این کشور است. در این طرح قرار است یوآن دیجیتال در قالب «هدیه‌های سرخ» به افراد داده شود. به گزارش ارز دیجیتال و به نقل از «Theblock»، این طرح آزمایشی در روز ۱۲ دسامبر (۲۲ آذر) اجرا می‌شود. تاریخ مذکور که از آن با عنوان «جفت ۱۲» یاد می‌شود جشنواره خرید پایان سال چینی‌ها به‌حساب می‌آید.

پیش از این نیز در ماه آوریل (فروردین) گزارش شده بود که برخی از کارمندان دولت در شهر سوژو کمک‌هزینه حمل‌ونقل خود را به یوآن دیجیتال دریافت می‌کنند. این اقدام در راستای آزمایش ارز دیجیتال ملی این کشور صورت گرفته بود. براساس این گزارش، این طرح آزمایشی گسترده که قرار است در شهر سوژو به اجرا در بیاید شبیه همان طرحی است که در اکتبر (مهر) در شهر شنژن اجرا شد. دولت چین حدود ۵/ ۱ میلیون دلار، یوآن دیجیتال را از طریق قرعه‌کشی به ۵۰ هزار نفر از ساکنان شهر شنژن به‌عنوان هدیه پرداخت کرده است. ساکنانی که برنده قرعه‌کشی شده بودند می‌توانستند یوآن دیجیتال را در بیش از ۳ هزار فروشگاهی که در این طرح آزمایشی مشارکت کرده بودند، خرج کنند. گزارش مذکور می‌افزاید چیزی که درخصوص طرح آزمایشی شهر سوژو جدید به‌حساب می‌آید این است که امکان پرداخت آفلاین اضافی به کیف پول‌های یوآن دیجیتال افزوده شده است. در این کیف پول‌ها می‌توان صرفا با لمس دو دستگاه پرداخت (نظیر تلفن‌های هوشمند) تراکنش انجام داد. در همین حال، به نظر می‌رسد چنگدو (Chengdu) دیگر شهر چین نیز درحال انجام طرح‌های آزمایشی گسترده‌تری درخصوص کیف پول‌های یوآن دیجیتال است.