به گزارش ارز دیجیتال، در بخش پرسش و پاسخ اخیر ردیت (Reddit)، ری دالیو (Ray Dalio)، سرمایه‌گذار سرشناس به سرمایه‌گذاران هشدار داده که بعید است سرعت نجومی فعلی چاپ پول در آینده نزدیک متوقف شود، بنابراین نگه‌داشتن پول به‌صورت نقد می‌تواند در نهایت به ضررشان تمام شود. دالیو همچنین گفته است که بیت‌کوین می‌تواند به‌عنوان یک کلاس تنوع‌سازی دارایی در کنار طلا و سایر دارایی‌های مالی قرار بگیرد.

گزارش جدید صندوق‌ سرمایه‌گذاری کوین شیرز (CoinShares)، نشان می‌دهد که جریان انتقال سرمایه از طلا به حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است حتی از مدتی قبل آغاز شده باشد. این گزارش جریان خروجی ۲/ ۹ میلیارد دلاری از سرمایه موجود در طلا و ورودی ۴/ ۱میلیارد دلاری به بازار ارزهای دیجیتال را در یک بازه زمانی یکسان نشان می‌دهد. جالب اینجاست که همراه با بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری در اتریوم نیز توجهات را به خود جلب کرده است. در حالی‌که موسسات در حال افزایش تزریق سرمایه خود به این فضا هستند، مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی‌دیجیتال، اخیرا طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان اذعان داشته است که سرمایه‌گذاران باید حدود ۵ درصد از ارزش خالص دارایی‌های خود را در بیت‌کوین و مقداری دیگر را در اتریوم سرمایه‌گذاری کنند. وی احتمال اصلاح قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت بیت‌کوین را رد نکرده، اما ادعا کرده است که قیمت به صفر نخواهد رسید.

در همین راستا تایلر و کامرون وینکلواس، دوقلوهای مشهور حوزه بیت‌کوین و مدیران ارشد صرافی جمینی، به شرکت‌کنندگان جشنواره فین‌تک سنگاپور توصیه کردند که دانش خود را در مورد بیت‌کوین با آموزش افزایش دهند‌ زیرا معتقدند که قیمت بیت‌کوین در آینده به رقم عجیب ۵۰۰‌هزار دلار خواهد رسید. در عین حال که این تصویر بلندمدت صعودی به‌نظر می‌رسد، معامله‌گران خرد ممکن است در شرایطی مثل سقوط شدید قیمت طی دو روز گذشته، با رویکرد HODL کردن (خرید و نفروختن یک ارز دیجیتال) با مشکلاتی مواجه شوند.

برگشت بیت‌کوین از کف

قیمت بیت‌کوین پس از سقوط به ۱۷۶۵۰ دلار توانست بخشی از این کاهش قیمت را احیا کند. به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، قیمت بیت‌کوین پس از آنکه حمایت ۱۸۵۰۰ دلار را شکست، از حمایت ۱۸‌هزار دلاری هم عبور کرد و در ناحیه‌ای پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته تثبیت شد. این سقوط باعث شد تا شاهد رسیدن قیمت بیت‌کوین به نزدیکی محدوده ۱۷۶۵۰ دلار باشیم. پایین‌ترین قیمت هم در ناحیه ۱۷۶۴۴ دلار ثبت شد. بعد از ثبت این قیمت، بیت‌کوین احیای خود را آغاز کرد و پس از فتح مقاومت ۱۸‌هزار دلار و ۱۸۲۰۰ دلار به نواحی بالاتر روی نمودار رسید.

با این حال، قیمت بیت‌کوین برای عبور از مقاومت ۱۸۶۰۰ دلاری با چالش زیادی دست و پنجه نرم کرد؛ چرا‌که این ناحیه مقاومت شدیدی داشت.

قیمت بیت‌کوین با اصلاح دوباره همراه شده است و همزمان با مشاهده نشانه‌های نزولی در بازار، نزدیک به محدوده ۱۸۳۰۰ دلار در نوسان است.  حمایت اصلی بعدی ۱۸۱۵۰ دلار است. این حمایت به فیبوناچی ۵۰ درصدی که از احیای قیمت از ۱۷۶۴۴ تا ۱۸۶۳۹ دلار شکل گرفته بود، نزدیک است. از سوی دیگر، اگر شرایط صعودی بر بازار حاکم باشد، نواحی ۱۸۵۰۰ و ۱۸۶۰۰ دلار که قبلا به‌عنوان حمایت عمل کرده بودند، چالش‌های پیش‌روی قیمت بیت‌کوین خواهند بود.

در نزدیکی مقاومت ۱۸۵۶۰ دلار در تایم فریم یک ساعته هم روند نزولی شکل گرفته است. عبور قیمت بیت‌کوین از ۱۸۵۰۰ و ۱۸۶۰۰ دلار، ممکن است راه را برای رسیدن به ۱۹‌هزار دلار هموار کند.

اگر بیت‌کوین نتواند از سد مقاومت ۱۸۶۰۰ دلاری عبور کند، احتمال تداوم روند نزولی وجود دارد. در این صورت اولین مقاومت ۱۸۱۵۰ دلار و پس از آن ۱۸۱۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت پراهمیت هم در ناحیه ۱۸‌هزار دلار قرار دارد. پس از عبور از این حمایت، سقوط تا ۱۷۶۴۴ دلار محتمل خواهد بود. اگر این حمایت هم به‌خوبی عمل نکند، ناحیه حمایتی بعدی ۱۷۴۰۰ دلار است.

سیگنال صعودی به بیت‌کوین؟

فروش اوراق بهادار از سوی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) به پایان رسید. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که از عواید حاصل برای خرید بیت‌کوین استفاده می‌کند. به گزارش کوین‌تلگراف، مایکرواستراتژی روز گذشته اعلام کرد که ۶۵۰ میلیون دلار از طریق فروش اوراق بهادار قابل‌تبدیل به‌دست آورده است. از این مبلغ برای خرید بیت‌کوین استفاده خواهد شد. مایکرواستراتژی تایید کرده است که ۶۵۰ میلیون دلار بدهی ممتاز با نرخ سود ۷۵/ ۰ درصد و با سررسید ۲۰۲۵ فروخته است. سود این اوراق به‌صورت شش‌ماهه پرداخت می‌شود. ۱۵ ژوئیه و ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ اولین سررسید‌های پرداخت سود خواهد بود. در بیانیه مطبوعاتی مایکرواستراتژی می‌خوانیم:

مایکرواستراتژی قصد دارد تا سود خالص از فروش [اوراق بهادار] را در راستای سیاست‌های خزانه‌داری، نیازهای سرمایه در گردش و دیگر اهداف تجاری، بیت‌کوین بخرد. فروش این اوراق تحت بند اول از قانون اوراق‌بهادار آمریکا صورت گرفت و تنها مخصوص سرمایه‌گذاران نهادی بود. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که برای تامین سرمایه جهت خرید بیت‌کوین بیشتر، اقدام به عرضه این اوراق بهادار می‌کند. طبق گزارش‌ها، این شرکت ابتدا قرار بود ۴۰۰ میلیون دلار اوراق بفروشد. انتشار خبر تبدیل بخش بیشتری از ترازنامه‌های مایکرواستراتژی به بیت‌کوین، باعث تعجب بسیاری شد.

در آن زمان، مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی‌ اعلام کرد که شرکتش روی ۵۰۰ میلیون دلار پول نقدی نشسته بود که «آب می‌رفت». طبق برآوردها، این شرکت ۴۰۸۲۴ واحد بیت‌کوین، معادل ۷۴۳ میلیون دلار‌ در اختیار دارد. این در حالی است که مایکرواستراتژی تنها ۲۶۰ میلیون دلار برای خرید آنها پرداخت کرده بود. بسیاری از تحلیلگران وال‌استریتی عنوان می‌کنند که مایکرواستراتژی بیش از اندازه روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. آنها از بیت‌کوین به‌عنوان یک دارایی «پرنوسان» یاد کرده و گفته‌اند همین ویژگی باعث شده است تا طی یک دهه اخیر سرمایه‌گذاران نهادی از آن فاصله بگیرند.  گروه مالی سیتی‌بانک (Citibank) چندی پیش اعلام کرد که نسبت به موضع «نامتناسب» مایکرواستراتژی و «تمرکز بیش‌ازاندازه» این شرکت روی بیت‌کوین هشدار داده بود. شاید مایکرواستراتژی بزرگ‌ترین شرکت عمومی باشد که بیت‌کوین در اختیار دارد، اما نمی‌توان آن را تنها شرکت موجود دانست. پنج‌شنبه شرکت بیمه مس میوچوال (MassMutual) اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریده است. گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، اسکوئر (Square) و‌ هایت‌ایت (Hut ۸)، هریک بین ۳۶ تا ۱۳۴ میلیون دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.