مژگان خانلو در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره جبران ۹۳ هزار میلیارد تومان اصلاح بودجه در نامه رهبری اظهار کرد: از این عدد در قالب ۵۳ هزار میلیارد تومان در بخش مصرف که ۵۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بند ه  و ۳ هزار میلیارد تومان برای بازپرداخت بدهی دولت به صندوق توسعه ملی است، بنابراین به اندازه ۵۳ هزار میلیارد تومان بخش مصارف در بودجه افزایش می‌یابد. وی افزود: ‌۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به عدم استفاده از منابع صندوق است که منابع به اندازه این عدد کاهش پیدا می‌کند در مجموعه باید به انداز ۹۳ هزار میلیارد تومان منبع جدید معرفی کنیم که قرار بر این شد به میزان سقف انتشار اوراق ۵۳ هزار میلیارد تومان اضافه شود که به این ترتیب سقف اوراق در بودجه سال آینده به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: زمانی که به مرحله بررسی تبصره  ۵ بودجه رسیدیم در بخش درآمدی تبصره ۵ ، این افزایش ۵۳ هزار میلیارد تومانی میزان اوراق اعمال شود. خانلو همچنین درباره نظر مجلس برای انتشار اوراق سلف نفتی گفت: از بعد از ظهر امروز، مجلس بررسی تبصره یک بودجه را شروع می‌کند که به موضوع انتشار اوراق سلف نفتی رسیدگی خواهد شد که باید دید در این بخش چه تصمیمی گرفته می‌شود. وی با اشاره به احتمال اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه اظهار کرد: بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومان به کالاهای اساسی هم در مجلس بررسی شد، هر چند هنوز نمایندگان مجلس در این باره به جمع‌بندی نرسیده‌اند، اما متفق‌القول هستند که ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود و فعلا تصمیمی گرفته نشده است که به نرخ نیمایی یا به نرخ سامانه ETS اصلاح شود. مهم این است که مجلس درباره نحوه برگشت آن تصمیم بگیرد.

خانلو تاکید کرد: اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی را دولت در لایحه برنامه بودجه ۱۴۰۰ دیده بود و گفته شده بود که در صورت افزایش نرخ ارز ترجیحی، منابع بازگشت آن در قالب چه ردیف‌هایی پیش‌بینی شود. در حال حاضر مجلس باید درباره نحوه بازگشت این منابع تصمیم بگیرد. سخنگوی ستاد بودجه ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید تعیین شود که منابع در قالب یارانه یا در قالب بیمه به وزارت بهداشت برگردد، گفت: اگر در مجلس اتفاق آرا بر اصلاح ارز ترجیحی باشد، درباره نحوه برگشت منابع با مجلس همکاری و همفکری خواهیم داشت. دو راهکار برای برگشت وجود دارد اول اینکه بخش کالای اساسی را به مصرف‌کننده ارائه کنیم و بخش یارانه بهداشت را از طریق همکاری با وزارت بهداشت در قالب بیمه در نظر بگیریم.

وی همچنین درباره پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش سقف یارانه نقدی از این محل اظهار کرد: محل تامین یارانه نقدی، هدفمندی یارانه‌ها است و بیشتر از آن عدد جایی برای افزایش ندارد و در بودجه ۱۴۰۰ هم موضوع حذف یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد آمده است.