این نرخ تورم که بالاترین نرخ تورمی انگلیس در طول سه ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش نرخ تورم خدمات قرار گرفته‌است که تورم آن به ۹/ ۰ درصد در این ماه افزایش پیدا کرده‌است. نرخ تورم در بخش موادغذایی و نوشیدنی به منفی ۶/ ۰ درصد رسیده‌است. تورم آب و برق نیز منفی ۷/ ۰ درصد اندازه‌گیری شده‌است. بانک‌مرکزی انگلیس دستیابی به تورم ۲ درصدی را هدف‌گذاری کرده‌است و باقی ماندن تورم در این محدوده کار را برای سیاست‌گذار در ادامه دشوار خواهد کرد.

هسته تورمی که تغییرات قیمت موادغذایی و انرژی را به‌دلیل نوسانات بالای آن در نظر نمی‌گیرد، تا پایان دسامبر با ۱/ ۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به ۵/ ۰ درصد رسیده‌است. تا پایان سال ۲۰۲۰ متوسط قیمت مسکن در انگلیس به ۲۵۰ هزار پوند رسیده است که بالاترین سطح قیمتی از سال ۲۰۱۶ تاکنون محسوب می‌شود. توماس پاگ، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: احتمالا روند کلی تورم در سال جاری صعودی خواهد بود. پیش‌بینی می‌کنم نرخ تورم ۵/ ۲ درصدی را هم ببینیم.

نرخ تورم ماهانه در انگلیس نیز با ۲/ ۰ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۱/ ۰ درصد رسیده‌است. متوسط نرخ تورم انگلیس در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۲۰ معادل ۴۱/ ۲ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به ماه آوریل ۲۰۱۵ با ۵/ ۸ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۲۰۱۵ با منفی ۱/ ۰ درصد بوده‌است.