وی با  بیان اینکه باید به سمتی حرکت کرد که رفتارهای پرداخت خسارت نیز در این حوزه قابل تعریف باشد، افزود: جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از مشتریان و سنجش و مدیریت ریسک قطعا به دریافت اطلاعات دقیق‌تر و کاهش هزینه کمک خواهدکرد.

دلفراز مقاومت در برابر فناوری‌های جدید در صنعت بیمه را مردود دانست و اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت بیمه نیازمند این تحول است و قطعا این پوست‌اندازی به گسترش ضریب نفوذ منجر خواهد شد.

مدیرعامل بیمه ملت راه افزایش ضریب نفوذ بیمه را طی مسیر استفاده از فناوری‌های نوین عنوان کرد و ادامه داد: در محصولاتی مانند خودرو می‌توان با استفاده از سیستم اینترنت اشیا و سنجش رفتارها، حق‌ بیمه متعادل‌تری را از افراد دریافت کرد.

وی با بیان اینکه امروز در رشته ثالث نرخ و شرایط مشابهی به همه افراد ارائه می‌شود که منطقی به نظر نمی‌رسد گفت: راهکارهای سنتی صنعت بیمه سبب شده با وجود راه‌اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی حق ‌بیمه دریافتی از همه بیمه‌گذاران با توجه به ریسک‌های متفاوت تفاوت معناداری را تعریف نکند. این در حالی است که در صورت وجود بانک اطلاعاتی معتبر و راه‌اندازی فناوری‌های نوین زمینه کاهش هزینه بیمه‌گذاران به لحاظ صدور و پرداخت خسارت مناسب قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

در ادامه این نشست از مجموعه محصولات «ملت‌تک» و «نشریه دیجیتالی» رونمایی شد. «ملت تک» با ارائه سرویس‌های بیمه‌گری باز با کمک عرضه انواع APIهای بیمه‌ای در رشته‌‌های مختلف و ایجاد بسترهای لازم برای همکاری استارت‌آپ‌ها با بیمه ملت و توسعه کسب و کار آنها قرار است فعالیت کند. خدمات «ملت‌تک» شامل ارائه مشاوره و راهکارهای بیمه‌ای برای توسعه کسب‌ و کار استارت‌آپ‌ها، ایجاد ارتباط بین کارآفرینان و بازیگران فعال صنعت، ارائه آموزش‌های تخصصی و متنوع در خصوص مباحث فنی، قانونی، حقوقی و مشاوره کسب‌ و کار است.