به گزارش ارز دیجیتال،  دنیل پینتو، معاون ارشد عملیات و از روسای کنونی جی‌پی‌ مورگان در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی  گفته است: اگر یک کلاس دارایی به‌تدریج به‌اندازه‌ای توسعه پیدا کند که از سوی مدیران سرمایه و سرمایه‌گذاران مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، ما هم پا پیش می‌گذاریم و درصدد تسهیل دادوستد آن برمی‌آییم. با این حال در حال حاضر، تقاضایی [برای معامله بیت‌کوین] وجود ندارد؛ اما تردید نداریم که بالاخره با این تقاضا مواجه می‌شویم.

پیش‌تر در ماه گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه جی‌پی مورگان، نشستی سراسری را با حضور هزاران تن از معامله‌گران و کارکنان خود در چهارگوشه جهان برگزار کرده و در این جلسه، حضار از مدیران بلندپایه این بانک پرسیده‌اند که چه زمانی وارد حوزه [معامله‌گری] بیت‌کوین می‌شود. آن‌طور که روایت شده، پینتو در این جلسه نسبت به این اتفاق، ابراز خوش‌بینی کرده است. جیمی دیمون، سکان‌دار کنونی جی‌پی مورگان مدت‌ها پیش از موضع تردیدآمیز خود نسبت به بیت‌کوین سخن گفته و حتی آن را یک کلاه‌برداری آشکار خوانده بود.

پینتو اما بر این باور است که بیت‌کوین در حال گسترش دامنه مقبولیت و پذیرش خود است. او در اظهارات خود به اقدام اخیر شرکت بلک‌راک (BlackRock) مبنی بر افزودن معاملات آتی بیت‌کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری واجد شرایط به دو صندوق سرمایه‌گذاری‌اش اشاره کرده و گفته است که چنین اقداماتی می‌تواند مهر تاییدی بر افزایش اقبال فعالان بازار به بیت‌کوین باشد.

پینتو در ادامه افزوده است که در صورت قانونی‌شدن بیت‌کوین، معامله‌گران جی‌پی مورگان می‌توانند با صرافی‌های خوش‌نام و مشتریان معتبر حوزه ارزهای دیجیتال وارد دادوستد شوند.

نهادها و شرکت‌های سنتی و دیرپای حوزه مالی با سرعت بیشتری در حال خیز برداشتن برای پذیرش بیت‌کوین هستند. روز گذشته، بی‌ان‌وای ملون (BNY Mellon)، قدیمی‌ترین بانک ایالات متحده اعلام کرد که درصدد است در اواخر سال جاری میلادی، خدمات امانتداری بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را ارائه کند. سیتی‌بنک، دیگر بانک بزرگ آمریکا و جی‌پی مورگان نیز پیش‌تر اعلام کرده‌اند که در حال بررسی ابعاد مختلف ارائه خدمات امانی ارزهای دیجیتال هستند.این تحولات سازنده باعث شده است که قیمت بیت‌کوین طی هفته‌های اخیر، روندی صعودی به خود بگیرد. در مقابل،‌ کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا، معتقد است که احتمال نگهداری بیت‌کوین توسط بانک‌های مرکزی به این زودی‌ها وجود ندارد.لاگارد طی مصاحبه‌ای مجازی با نشریه اکونومیست در پاسخ به امکان نگهداری بیت‌کوین توسط بانک‌های مرکزی گفت: خیلی بعید است. به نظر من احتمالش وجود ندارد.