به گزارش ارز دیجیتال،‌ دنیز آندروشچنکو، محقق ارزهای دیجیتال، با بررسی صحبت‌های معامله‌گران مشهور دنیا،‌ توصیه‌های زیر را به بازیگران آماتور می‌کند.

۱- قبل از به خطر انداختن پول‌های‌تان یاد بگیرید

والتر لسیکار، برت باسنبری و ماداز سه تن از تریدرهای موفق هستند. هر سه آنها باور دارند یادگیری و آموزش مهم‌ترین قدم برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر موفق است.

توصیه ساده اما مهم آنها باز کردن یک حساب کاربری آزمایشی(دمو) است؛ این‌گونه حساب‌ها به معامله‌گر مقداری موجودی غیرواقعی برای معامله می‌دهند و به او کمک می‌کنند تا‌ به خوبی از پیچیدگی‌های یک بازار مطلع شود. صاحب کانال افسانه‌ای «Futures Trader۷۱» در یوتیوب، در مصاحبه خود با وب‌سایت بوک‌مپ ‌روند یادگیری ترید را یک فرآیند چند مرحله‌ای توصیف می‌کند که نیاز به درک انسانی دارد. او در این باره می‌گوید: در مرحله اول، یادگیری شما به‌صورت مکانیکی است و هیچ ایده‌ای درباره مهارت‌های نهایی موردنظر خود ندارید. در مرحله دوم، متوجه خواهید شد که هیچ‌ چیز در این مورد بلد نیستید. در این مرحله به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته و تمرین‌ها و سرمشق‌های زیادی انجام خواهید داد. در مرحله سوم شما در نهایت متوجه می‌شوید که چه کاری باید انجام شود و مغز خود را طوری تمرین می‌دهید که آگاهانه این کار را به شکلی مداوم انجام دهد.

۲- ترید یک شغل است؛ مثل یک شغل با آن برخورد کنید

گرداننده کانال یوتیوبی«Del the Trader»  ادعا می‌کند که شیوه برخورد شما با این کار باید مثل یک کسب‌وکار در حال رشد باشد. لوئیز رکابارن بر این نکته تا‌کید می‌کند که کار سخت و تمرکز، اصول موفقیت در تریدینگ هستند. تمرکز یک معامله‌گر معمولا از تمرکز روی انجام یک تحلیل کلی از بازار شروع شده و در نهایت به نظارت و معامله روی چندین سهام یا دارایی خاص تبدیل خواهد شد.صاحب کانال «Futures Trader۷۱» هم خاطرنشان می‌کند که لازم است با این حرفه از نظر سرمایه‌گذاری و تعهد مثل یک کسب‌وکار برخورد شود. مدیریت و اختصاص زمان مناسب، بیشترین فرصت برای کسب سود را برای شما فراهم خواهد کرد.

مارکو با نام کاربری «Bitscalp»، یک معامله‌گر ناشناس از کشور مالت می‌گوید: خیلی از مردم نمی‌توانند در این کار به موفقیت برسند. سال‌ها طول می‌کشد تا‌ بتوانید با وضعیت قرمز بازار و از دست دادن پول در این کار کنار بیایید. اکثر مردم خوردن تنقلات و تماشای تلویزیون را به رسیدن به استقلال مالی ترجیح می‌دهند.

۳- نقشه و برنامه داشته باشید و به آن وفادار بمانید

برت باسنبری معتقد است که بدون یک طرح و استراتژی جامع، سود و زیان معاملات شما در بهترین حالت به یک اندازه خواهد بود. البته تنها باسنبری نیست که چنین عقیده‌ای دارد. جیسون راموس به ما توضیح داد که چرا باید همیشه دو نوع استراتژی را به کار گرفت: یک استراتژی برای معاملات روزانه و یک استراتژی برای به حداقل رساندن ریسک در زمان بحران‌ها.

 معامله‌گران مطرح در این زمینه توصیه می‌کنند که بهتر است عادات معاملاتی خاص خود را خلق کنید:

- هر روز در یک ساعت معین بیدار شده و برای کار آماده شوید.

- سطوح خروج و ورود برای خود ترسیم و یادداشت کنید.

- همیشه توجه ویژه‌ای به حد ضرر‌(Stop Loss) داشته باشید.

- در ابتدا با مبالغ کم شروع کنید و با دوری از ضررهای هنگفت کاری کنید که فرصت یادگیری داشته باشید.

- به دنبال الگوها بگردید.

 جوزف گاسپرونی می‌گوید: مهم‌ترین نکته در کار یک معامله‌گر، ثبات است.

اشتباهات خود را شناسایی کنید. یادتان باشد که استفاده از مقیاس‌های بزرگ (Oversizing) فقط هنگامی توجیه دارد که شما استراتژی دقیق و محکمی داشته باشید.

 باسنبری می‌گوید: ترید را برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی را ترید کنید.

بیت اسکالپ از این نظر یک معامله‌گر کاملا متفاوت از بقیه است. او طرفدار ابداع مداوم طرح‌های ابتکاری برای مدیریت ضررها است. از نظر او سابقه معاملات شما لزوما با موفقیت شما به‌عنوان یک معامله‌گر ارتباطی ندارد و موفقیت در این کار بیشتر به قدرت یادگیری و سازگاری شما در طی این روند وابسته است.

از نظر زمان معامله، بیشتر معامله‌گرها صبح زود را ترجیح می‌دهند. کارلوس مارتینز معتقد است که معامله در این زمان بهترین سود را به همراه خواهد داشت. البته دیگر معامله‌گران ترجیح می‌دهند دیرتر و زمانی که می‌توان روند بازار را راحت‌تر شناسایی کرد، کار خود را آغاز کنند.

۴- مساله اصلی مدیریت ریسک است

بازندگان را کنار گذاشته از برنده‌ها تقلید کنید. شما هم احتمالا این جمله را بارها شنیده‌اید. بی‌دلیل نیست که اکثر معامله‌گران موفق مکررا این اصل را در معاملات به کار می‌برند و تا‌زه‌واردها برعکس آن را فراموش می‌کنند.

فرانک پولاک به ما یادآوری می‌کند که ریسک‌پذیر بودن در معاملات و نترسیدن از ضرر می‌تواند باعث بهبود روند موفقیت و سودآوری معاملات شما شود. نقطه خروج و توقف ضرر(استاپ لاس) باید همیشه در برنامه‌ریزی شما در نظر گرفته شود. در معامله باید آرزو، دعا و امید را کنار بگذارید در غیر این‌صورت هنوز درس‌تان را خوب یاد نگرفته‌اید.جیسون از شرکت اویل تریدینگ گروپ(OTG) نیز ضمن تا‌یید این نکته اضافه می‌کند که معامله‌گران باید معاملات موفق خود را تا‌ جایی که ممکن است تکرار کنند‌[و تا‌ جایی که می‌توانند جلوی ضرر را بگیرند]. او می‌گوید که رابطه بین ریسک و پاداش در این کار هم صدق می‌کند و ریسک بیشتر، پاداش بیشتری به همراه خواهد داشت.کونینگ کارل یک گام فراتر رفته و استدلال می‌کند که ضرر کردن برای تغییر و بهبود استراتژی یک معامله‌گر لازم و حیاتی است. صفتی که بازار در طی زمان به شما می‌آموزد فروتنی است و این صفت برای برآوردهای شما و تکرار نکردن اشتباهات گذشته، بسیار مهم است.

والتر لسیکار شکست‌ها و ضررها را بخشی جدانشدنی از روند یادگیری می‌داند. در واقع هنگامی می‌توانید به سود و درآمد بالاتری دست پیدا کنید که یاد گرفته باشید ضررهای خود را به حداقل برسانید.

هنگام شروع یک روند، اولین کار من ایجاد و نهایی کردن حدود حد ضرر است. چه حرکت بازار به نفع من باشد چه به ضرر من، من هیچ‌گاه تا‌ رسیدن به حدودی که مشخص کرده‌ام منتظر نمی‌نشینم چون خیالم راحت است که آنها را تعیین کرده‌ام.

برت باسنبری هم در مورد نادیده گرفتن مدیریت ریسک هشدار می‌دهد. او بدترین معامله عمر خود را وقتی می‌داند که مبلغ ۴۵۰۰ دلار سود کرده بود، اما بعد از اینکه یک دوش گرفت و برگشت متوجه شد که ارزش سهامش ۴هزار دلار پایین رفته است. او به‌ جای جلوگیری از ضررهای بیشتر و خروج، پوزیشن خود را حتی وقتی ارزش آن ۸هزار دلار پایین رفت هم حفظ کرد. صبح روز بعد که موجودی خود را بررسی می‌کرد متوجه شد که ۲۷هزار دلار ضرر کرده است. من هیچ‌گاه این اشتباه را تکرار نخواهم کرد. همیشه به استراتژی و برنامه خود وفادار بمانید.

۵- تحلیل فاندامنتال اهمیت زیادی دارد

تحلیل فاندامنتال مخصوصا از نظر سرمایه‌گذاری ارزش از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که تحلیل‌های فاندامنتال جای تحلیل‌های تکنیکال را نمی‌گیرند.

مدیر کانال «دین مارکت پروفایل» معتقد است که ترکیب این دو روش می‌تواند درآمد شما از معاملات را تا‌ حد زیادی بهبود ببخشد. این معامله‌گر هندی از تحلیل فاندامنتال برای بررسی تصویری کلی از بازار و تصمیم‌گیری درباره عوامل پشت پرده حرکات حجمی و قیمتی آن استفاده می‌کند. او چارچوب معاملاتی خودش به نام LTC را به کار می‌برد که در آن حرف L نشانه Logic‌(منطق)، حرف C نشانه Context (فضای حاکم) و حرف T نشانه Timing (زمان‌بندی) است. در نهایت این ارزش فاندامنتال یک دارایی است که سبب افزایش قیمتش در بلند‌مدت می‌شود.

کونینیگ کارل معتقد است که با توجه به سیکل‌پذیری بازارهای سهام، دوره‌های رکود بهترین زمان برای خرید دارایی‌های مالی است. مهم‌ترین اصل در این روش ثبات رویه است و البته موفقیت در آن می‌تواند به تکبر و خودنمایی بینجامد.گرداننده کانال یوتیوب مداز مانی می‌گوید که موقعیت‌های خرید و فروش به فاکتورهای خاصی وابسته‌اند و اخبار مثبت و منفی تا‌ثیر زیادی بر بازار دارند. شاخص‌های اصلی این رویدادها حجم، نوسان و همچنین نقاط حمایت و مقاومت هستند. برای بعضی معامله‌گران، عمق بازار‌(market depth) عنصری تعیین‌کننده برای استراتژی آنها است و ۹۰ درصد نیرو و تمرکز خود را صرف آن می‌کنند. مداز مانی این‌گونه استدلال می‌کند که شاخص‌های تکنیکال تنها هنگامی کار می‌کنند که تعداد زیادی از مردم آنها را به کار ببرند.مارتینز معامله‌گرانی را به یاد می‌آورد که به «معامله‌گران‌ گرفتار» (Trapped Traders) معروف هستند. این معامله‌گران معمولا در قیمت بالا خرید می‌کنند و با قیمت پایین می‌فروشند.