احتمال خرید و فروش آنلاین ارز

به گزارش «ایسنا» در این مراسم دبیر کل کانون صرافان سعید مجتهدی گفت: تابلوی قیمت یکی از دغدغه‌های بانک مرکزی و صرافان است که اپلیکیشن کانون بستری را فراهم کرده است تا تمام صرافان قیمت‌های اعلامی خود را به آن بفرستند و اپلیکیشن معدل قیمت انواع ارزها را هر لحظه اعلام می‌کند. او افزود: یکی از مشکلاتی که صرافان با آن درگیر هستند، این است که بعضا برای درج قیمت با آنها برخورد شده که اپلیکیشن کانون صرافان این امکان را برای آنها فراهم کرده است تا از این طریق مجوز بگیرند و قیمت‌گذاری کنند.

در ادامه لواسانی، رئیس کانون صرافان با بیان اینکه رونمایی از تابلوی قیمت و سایت صرافان بیانگر این است که بخش خصوصی به این بلوغ رسیده است تا اقدامی برای مردم انجام دهد، گفت: کانون صرافان درنظر دارد در فاز بعدی اپلیکیشن قیمت سکه را هم برای رفاه مردم عرضه کند. او افزود: ما باید بحث خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال کنیم. باید این اطمینان خاطر را بدهم که در هر جای دنیا، پول هر شخص، موسسه و شرکتی منتقل شده و کالا وارد شده است. با وجود تحریم‌ها بحث کمبود در بازار وجود ندارد و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد تشکیل بازار متشکل ارزی مدنظر کانون صرافان باشیم.

گفتنی است؛ پروژه سایت صرافان تهیه و راه‌اندازی شده است و تمام جامعه صرافان با برند کانون صرافان می‌توانند سایت داشته باشند تا مردم بتوانند این اطمینان خاطر را پیدا کنند که این سایت معتبر و مورد تایید کانون صرافان و بانک مرکزی برای اعلام قیمت انواع ارز است. 

پروژه دیگر کانون صرافان تابلوی قیمت است که هم در اپلیکیشن و هم در بستر شبکه‌های اجتماعی کانون اعلام قیمت می‌کند و از این طریق قیمت انواع ارز در تمام کشور جمع‌آوری و میانگین آن اعلام می‌شود. همچنین طبق اعلام مسوولان کانون صرافان در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ صراف در اپلیکیشن کانون صرافان اعلام قیمت می‌کنند که جامعه هدف این طرح معادل ۳۰۰ صرافی است. علاوه‌بر این در آینده امکان خرید و فروش آنلاین ارز هم در اپلیکیشن کانون صرافان فراهم می‌شود که به تایید و همکاری بانک مرکزی نیاز دارد.