به گفته بانک جهانی، طرح تعلیق خدمات بدهی  جی ۲۰، که از ماه گذشته اجرا شد، ۵ میلیارد دلار کمک مالی برای بیش از ۴۰ کشور جهان فراهم کرده‌است. در اکتبر سال گذشته گروه ۲۰، این برنامه را تمدید کرد، که در ابتدا قرار بود در دسامبر سال ۲۰۲۰ منقضی شود، و بعد توافق کرد که۶ ماه دیگر تمدید شود.

قرار است وزرای دارایی کشورهای عضو گروه جی ۲۰ در هفتم آوریل سال جاری برای دومین بار به صورت مجازی در حاشیه جلسات صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با یکدیگر دیدار کنند. جفری اوکاموتو معاون اول صندوق بین‌المللی پول گفت: پیشنهاد ما این است که این کار را تا‌ پایان امسال تمدید کنیم. من خوش بین هستم که گروه ۲۰ تمدید خواهد کرد، اگرچه هنوز شرایط دقیق تمدید در حال بحث و بررسی است.

معاون ارشد صندوق بین‌المللی پول، اوکاموتو، بر اهمیت پیشنهاد صندوق بین‌المللی پول برای ایجاد ۶۵۰ میلیارد دلار دارایی‌های ذخیره به نام حقوق ویژه تا‌کید کرد. او گفت: صندوق بین‌المللی پول برای تخصیص مجدد ذخایر کشورها از ذخایر کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر گزینه‌هایی ارائه خواهد کرد. او ادامه داد: تخصیص مجدد دارایی‌ها به تمایل کشورهای اهدا‌کننده و به روش‌های علمی برای اجرای این طرح نیاز دارد.

خزانه داری آمریکا قصد خود برای حمایت از ایجاد دارایی‌های ذخیره را، به کنگره اعلام و تا‌کید کرد که آنها پشتیبانی نقدینگی حدود ۲۱ میلیارد دلار برای کشورهای کم درآمد و حدود ۲۱۲ میلیارد دلار برای سایر کشورها و بازارهای در حال توسعه، به جز چین را تا‌مین می‌کنند. به گفته خزانه‌داری آمریکا، این کار تا‌ثیر بسیار بیشتر‌ی از طرح تعلیق خدمات بدهی و حتی بودجه بالغ بر۱۳‌میلیارد دلاری تا‌مین مالی اضطراری توسط صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.