به گزارش «ایسنا» به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به فوریه به میزان ۱/ ۶ درصد کوچک شده است که این عملکرد ۴/ ۰ درصد کمتر از رشد ثبت شده بازه منتهی به ماه قبل بوده است. بر مبنای ماهانه، اقتصاد انگلیس در ماه فوریه ۴/ ۰‌درصد رشد کرده است.

سال قبل اقتصاد انگلیس ۱۰ درصد کوچک شده بود که بدترین عملکرد اقتصاد این کشور طی سه قرن اخیر و یکی از پایین‌ترین سطوح رشد در بین کشورهای اروپایی و جهان بود. دولت انگلیس برای مقابله با کرونا تاکنون مجبور شده است در سه مرحله قرنطینه سراسری برقرار و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی را محدود کند. آمارهای تولید و تجاری رفته رفته وضعیت امیدوار‌کننده‌تری پیدا کرده است به ویژه در حوزه تجارت خارجی، حجم تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا و آمریکا در مقایسه با ماه ژانویه افزایش محسوسی داشته و این مساله باعث امیدواری فعالان به تقویت رشد اقتصادی شده است.

در انگلیس به‌عنوان اصلی‌ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا، بیش از ۴ میلیون مبتلا و ۱۲۷ هزار کشته به ثبت رسیده است و تاکنون حدود یک سوم جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند. این کشور بیشترین میزان واکسیناسیون را در اروپا داشته است.

هیتش پتل- مدیر سبد دارایی در موسسه کیلتر اینوستورز گفت: یک بحران بهداشتی خیلی زود انگلیس و دنیا را فرا گرفت و باعث یک بحران تمام عیار اقتصادی شد. واقعیت این است که هیچ کشوری خود را آماده مواجهه با چنین چیزی نکرده بود و باید توجه کرد که ممکن است دوباره همه چیز خیلی بد شود. تمرکز و تلاش همه باید این باشد که امسال عملکرد اقتصادی بد سال قبل را نداشته باشیم اما واضح است که فعلا محدودیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و این مساله کسب و کارها و خانوارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.