به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی سونا وارما، اقتصاددانان ارشد هند در شرکت نمو را می‌گوید: اقتصاد هند به علت تشدید بحران کرونا در سه ماه جاری ۵/ ۱درصد آب خواهد رفت.

تعداد مبتلایان جدید روزانه به ویروس کرونا برای پنجمین روز متوالی رکوردشکنی کرد و تنها در روز دوشنبه ۳۵۲.۹۹۱ نفر از شهروندان هند به کرونا مبتلا شدند. همچنین ظرف تنها ۲۴ساعت تعداد ۲.۸۱۲ نفر جان خود را به علت کرونا از دست دادند. تعداد کل مبتلایان هند از ۱۷ میلیون نفر فراتر رفته است.

موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی فیتچ پیش‌بینی کرده بود ویروس کرونا نتواند رشد اقتصادی هند را مختل کند و اقتصاد این کشور در ۱۲ماه منتهی به مارس ۲۰۲۲ با رشدی ۸/ ۱۲درصدی روبه‌رو شود.

اما این ماه بانک مرکزی هند پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را ۵/ ۱۰درصد اعلام کرد. رئیس بانک مرکزی شاکتیکانتا داس گفت: رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده است ریکاوری فعالیت‌های اقتصادی به تعویق بیفتد.

کریستی فانگ، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت آبردین استاندارد می‌گوید: رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده است در شهرها و ایالت‌های بیشتری شاهد وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای و ترافیکی باشیم.