توییت‌های ایلان ماسک در حمایت از دوج‌کوین تمامی ندارد!

به گزارش «ایسنا» به نقل از سی ان بی‌سی، دوج‌کوین که پس از رسیدن به قله جدید قیمتی خود (۴۵ سنت) در هفته گذشته دچار ریزش شدیدی شده و تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داده بود، در نتیجه توییت‌های جدید ایلان ماسک- مدیرعامل خودروسازی تسلا- و مارک کوبان- میلیاردر مشهور و مالک باشگاه دالاس ماوریکز- بار دیگر صعود تندی را تجربه کرد و ارزش آن از ۳۰ سنت عبور کرد.

صعود دوج‌کوین پس از آن شدت گرفت که ماسک در توییتی عبارت «SNL پدر دوج» (The dogefather SNL) را توییت کرد. البته ماسک تنها کسی نبود که درخصوص دوج توییت زد. مارک کوبان نیز که این هفته بارها از دوج تعریف کرده بود در توییتی نوشت: در ماه آوریل حدود ۶ هزار تراکنش که با استفاده از دوج‌کوین انجام شده است، در باشگاه دالاس ماوریکز تکمیل خواهد شد.

دوج‌کوین که در ابتدا با هدف سرگرمی بین دو برنامه‌نویس استرالیایی و آمریکایی در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، اکنون با ارزش بازاری معادل ۴۲ میلیارد دلار به هفتمین ارز دیجیتالی دنیا از نظر ارزش بازار تبدیل شده است. ایلان ماسک سابقه‌ای طولانی از این رمزارز دارد و پیش‌تر نیز با تعابیری نظیر رمزارز مردم و رمزارز مورد علاقه من، از آن یاد کرده بود.

نوسانات بسیار بالای دوج‌کوین باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان مالی به معامله‌گران هشدار دهند که درخصوص این رمزارز با بیشترین حد احتیاط عمل کنند، برخی دیگر حتی افراد ثروتمند را متهم کرده‌اند که از این رمزارز و هیجانات کاذب برای نوسان‌گیری و کسب سودهای هنگفت استفاده می‌کنند.

دوج‌کوین برخلاف بسیاری از رمزارزهای دیگر نظیر بیت‌کوین محدودیتی برای استخراج ندارد و این به آن معناست که این رمزارز را می‌توان به نوعی تمام نشدنی و نامحدود دانست.