در شرکت بیمه حافظ، به‌رغم توجه و پرداختن ضمنی به مضامین معماری سازمانی از جمله راهبرد‌ها و اهداف، برنامه‌ریزی، فرآیند‌ها، قوانین و مقررات، داده و اطلاعات، سامانه‌های نرم‌افزاری و... اما مدیریت متمرکزی بر این نهاده‌ها وجود نداشته و ضرورت تاسیس و راه‌اندازی واحدی جهت مدیریت متمرکز موضوعات مرتبط با معماری سازمانی بیش از پیش حس می‌شد.

مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ با بیان اینکه معماری سازمانی رویکردی یکپارچه و جامع است که جنبه‌ها و عناصر مختلف یک سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می‌کند، اظهار کرد: مجموعه مستندات، مدل‌ها، استاندارد‌ها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک چرخه تکرارپذیر اجرا شده و به صورت مداوم توسعه و به روزرسانی می‌شود.

هادی اکرمی گفت: با توجه به انجام موفق پروژه مدیریت فرآیند‌های کسب و کار در سال ۱۳۹۹ در خصوص فرآیند‌های اصلی، مدیریت و پشتیبانی شرکت بیمه حافظ، برای بهره‌گیری حداکثری و اجرایی کردن هرچه بیشتر طراحی‌های صورت گرفته در قالب شناسنامه فرآیند‌ها و شناسنامه مشاغل، تصمیم به راه‌اندازی و استقرار دفتر معماری سازمانی گرفته شد.

به گفته مشاور معماری سازمانی بیمه حافظ، محور‌های کلیدی فعالیت این دفتر شامل برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی برای واحد‌های شرکت، پایش، کنترل و نظارت بر اجرای برنامه‌های راهبردی، عملیاتی، پروژه‌ها و اقدامات جاری واحد‌ها، طراحی و برآورد شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ارزیابی عملکرد واحد‌ها در راستای برنامه‌های تدوین شده، حصول اطمینان از مشارکت و تفکیک نقش‌ها میان واحد‌های ذی‌نفع در برنامه‌های راهبردی و پروژه‌ها است. 

وی در نهایت گفت: حصول اطمینان از اعتبار و به‌روز بودن نقشه‌های فرآیندی، طراحی و برآورد شاخص‌های عملکردی فرآیند‌ها برای ارزیابی عملکرد واحد‌ها، حصول اطمینان از اعتبار و به‌روز بودن نقشه ساختاری، اطمینان از اعتبار و کفایت نقشه تجهیزات و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و گزارش‌دهی به مدیریت ارشد در خصوص تمامی موارد فوق‌الذکر از دیگر محور‌های فعالیت این دفتر به شمار می‌آید.