وی افزود: شرکت یگانه‌اندیش صنعت، نمایندگی برندهای مطرح دنیا از کشورهای چین، استرالیا، هند، روسیه و کره جنوبی را دارا بوده و به یکی از معتبرترین تامین‌کنندگان الکترود گرافیتی، فروآلیاژها، کک نفتی، کک متالورژی، آلومینا و آلومینیوم فلوراید در کشورتبدیل شده است. این شرکت همچنین خدمات ارزنده‌ای به واحدهای بزرگ تولیدی کشور ارائه کرده است.ملایری درباره سیاست‌های شرکت نیز گفت: سیاست شرکت تضمین کیفیت مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان با قیمت رقابتی است. یگانه‌اندیش صنعت، تنها یک نماینده نیست؛ بلکه در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی نیز سرمایه‌گذاری می‌کند و شرایط مناسبی را برای پرداخت مشتریان ایجاد کرده‌ است. شرکت همچنین ریسک‌ و مسوولیت‌های این کار را هم پذیرفته و این در حالی است که بسیاری از نمایندگان فروش شرکت‌های خارجی، به هیچ عنوان وارد این فرآیند نمی‌شوند.

مدیر عامل شرکت یگانه‌اندیش صنعت افزود: این شرکت برای برقراری ارتباطات جدید تجاری نیز برنامه‌ای مدون و تنظیم شده برای حضور در رویدادهای سالانه داخلی و خارجی صنعت فولاد در دستور کار قرار داده است. حضور در رویدادهای مهمی چون نمایشگاه ایران متافو، کنفرانس چشم‌انداز صنعت فولاد، سمپوزیوم فولاد و نمونه‌هایی از این برنامه‌ها است.وی تصریح کرد: بازاری با نوسانات قیمتی بالا، امکان حضور شرکت‌ها با توان سرمایه‌گذاری کم را از بین می‌برد، بنابراین رقبای ما در این صنعت، شرکت‌هایی با توان رقابتی مناسب و هوشمند تجاری هستند. همین امر موجب شده تا یگانه‌اندیش صنعت، با به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص، مدیریت هوشمند و استفاده از مزیت رقابتی که همان توان سرمایه‌گذاری بالای این شرکت است، بتواند خود را به‌عنوان یکی از شرکت‌های موثر در صنعت فولاد اثبات کند.

ملایری افزود: نقطه تمایز یگانه‌اندیش صنعت، راهبرد این شرکت به‌عنوان شریک تجاری در حوزه تامین با شرکت‌های فولادی است که موجب همکاری‌های نزدیک‌تر و رسیدن به نقطه برد- برد در معاملات می‌شود.به گفته وی، یکی از ویژگی‌های ما به‌عنوان تامین‌کننده مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی، ذخیره‌ مواد اولیه در بندرعباس است. این اقدام موجب شده تا همواره الکترود گرافیتی، فرومنگنز و فرو سیلیکو منگنز موجود و آماده تحویل داشته باشیم. چنین ویژگی باعث می‌شود زمان کمتری را برای تحویل محصول به مشتری از دست دهیم.وی اولویت برنامه‌های یگانه‌اندیش صنعت را در بازارسازی، حفظ شرکای تجاری فعلی و بهبود ارتباطات موثر با این شرکا برشمرد و گفت: رضایت و تداوم رابطه تجاری با مشتریان، اصل مهمی در تجارت است. در صنعت فولاد که بازاری متزلزل دارد، حفظ روابط و رضایت مشتریان می‌تواند نقش بسزایی در بازارسازی هر سازمانی ایفا کند.

مدیر‌عامل یگانه‌اندیش صنعت، تصریح کرد: این شرکت آمادگی دارد که با شرکت‌های فولادی در قالب قراردادهای مشارکت بلندمدت نسبت به تامین الکترود گرافیتی به‌صورت قرارداد یکساله یا دو‌ساله با شرکت‌هایی که نمایندگی آنها را دارد همکاری کند. الگوی قراردادها نیز پیش از این برای دو شرکت بزرگ فولادی انجام شده است.وی گفت: امیدواریم با تسهیل مبادلات تجاری و بانکی بین‌المللی، موانع و مشکلات واردات مستقیم و تسریع در تامین مواد اولیه صنایع فلزی کشور با قیمت مناسب و شرایط رقابتی رفع شود و همچنین شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تامین اعتبار پروژه‌های صنعت فولاد درجهت نیل به چشم‌انداز ۱۴۰۴ باشیم.ملایری با اشاره به سایر فعالیت‌های شرکت، افزود: هم‌اکنون در مرحله اخذ مجوزهای لازم برای تولید فروآلیاژ از جمله فروسیلیکو منگنز هستیم. کار مطالعاتی یک واحد تولید کنسانتره مس و تملک معدن مس به پایان رسیده و درحال نهایی شدن است. پیش‌بینی می‌شود سال آینده شاهد پیشرفت فیزیکی آن باشیم.

وی گفت: هم‌اکنون ظرفیت پیش‌بینی شده واحد تولیدی کنسانتره مس، سالانه بین ۳ تا ۸ هزار تن است که با توجه به اینکه ذخیره معدن از اهمیت بسزایی برخوردار است، به محض تعیین تملک معدن، ظرفیت تولید براساس نوع تکنولوژی تعیین خواهد شد ودر صورت نیاز افزایش ظرفیت خواهیم داشت.مدیر‌عامل یگانه‌اندیش صنعت درباره راه‌اندازی واحد تولید فروسیلیس و فرو سیلیکو منگنز افزود: در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم و با مطالعاتی که انجام شده، ظرفیت آن به‌زودی مشخص خواهد شد.وی در مورد میزان واردات شرکت نیز گفت: از پایان سال گذشته تا ۸ ماه امسال، سه‌ کشتی ۷۰ هزار تنی صادرات کنسانتره سنگ‌آهن به چین و یک کشتی ۷۰ هزار تنی به هند صورت گرفته است.ملایری در ادامه افزود: همچنین حدود ۲۰ هزارتن میلگرد از سال گذشته تا‌کنون به عراق وافغانستان صادر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت یگانه‌اندیش صنعت، سرآمد شرکت‌های ایرانی در زمینه واردات الکترود گرافیتی است. در سال گذشته بیش از ۵ هزار تن الکترود گرافیتی توسط این شرکت به کشور وارد شده است. همچنین در سال‌های اخیر، شرکت سهمی ۱۰ تا ۱۵ درصدی در تامین الکترود مصرفی واحدهای فولاد‌سازی داشته که این اعتبار نتیجه سرمایه‌گذاری عظیم در این زمینه است.ملایری همچنین از واردات ۴ هزار تن‌ فرومنگنز پرکربن و ۲ هزار تن سیلیکو منگنز تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: روند تامین مواد اولیه برای سال‌های آینده با برنامه مناسب تری انجام خواهد شد.وی با بیان اینکه برای تامین مواد اولیه صنایع آلومینیوم نیز مذاکراتی داشتیم، گفت: همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تامین ۳۰ هزار تن آلومینا با قیمت مناسب نیز در سال جاری از سوی شرکت انجام می‌شود.بر اساس این گزارش، شرکت یگانه‌اندیش صنعت در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و حوزه فعالیت این شرکت تامین و واردات مواد اولیه فولاد و آلومینیوم است.